Stokrotka, Lewiatan, Grupa Chorten: Nowe Koncepty, e-sklepy, konsolidacja
- Autor: Olimpia Wolf
- Data: 28-01-2022, 09:32

Handel detaliczny: Wyzwania 2022 roku
Na początku 2022 roku sieci handlowe stoją przed wieloma wyzwaniami. Rosnące koszty pracy, prądu oraz gazu dotykają zarówno sklepy, jak i producentów żywności, którzy są zmuszeni są m.in. podwyższyć ceny swoich produktów, aby zachować rentowność. Od 1 lutego br. wchodzi też półroczna obniżka stawki VAT z 5-proc. do zera na wybrane produkty spożywcze. To wszystko powoduje, że sklepy szukają sposobów na utrzymanie swojej pozycji oraz zachowanie konkurencyjności. Jakie mają plany na ten rok i jaką strategię obierają Grupa Chorten, Polska Sieć Handlowa Lewiatan oraz Stokrotka?
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Grupa Chorten konsoliduje polskich detalistów
- Grupa Chorten w 2022 roku zamierza nadal pracować nad konsolidacją polskich detalistów. W tej chwili po osiągnięciu liczby ponad 2000 sklepów bardzo starannie dobieramy kolejnych partnerów i stawiamy na jakość placówek, w których można realizować wszystkie umowy handlowe z producentami. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowych struktur na zachodzie Polski, więc w tym obszarze zakładamy także dalszą ekspansję, jeśli chodzi o pozyskiwanie partnerów - mówi nam Sylwia Olechno, dyrektor generalną Grupy Chorten.
- Wraz z przyjmowaniem nowych sklepów sukcesywnie rozszerzamy także sieć polskich dystrybutorów, z którymi możemy realizować zamówienia pod gazetki i plakaty i tę pracę będziemy kontynuować w bieżącym roku. Zamierzamy wdrażać nowe rozwiązania informatyczne dla sklepów i projekty lojalnościowe skierowane do konsumentów. W planie jest również rozszerzenie marki własnej o kolejne produkty nabiałowe, takie jak kefir i jogurt naturalny oraz nowe wysokoprocentowe alkohole - tłumaczy.
PSH Lewiatan: Nowy koncept sklepów, rozwój marek własnych
- W 2022 roku otoczenie rynkowe pozostanie wymagające. Sieci handlowe będą się mierzyć z koniecznością poprawy swojej efektywności operacyjnej. W centrum uwagi będzie klient, a priorytetem handlu detalicznego pozostanie dopasowanie się do jego zwyczajów i potrzeb zakupowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
- Pomimo wyjątkowej sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii z sukcesem kontynuujemy ekspansję Lewiatana. Jesteśmy w trakcie realizacji wielu kluczowych projektów, które będą miały finał na początku przyszłego roku. Kończymy prace związane z uruchomieniem nowego formatu sklepu o mniejszej powierzchni (do 150 m2) – na początku roku rozpoczynamy pilotaż - opowiada.
Podkreśla, że sieć handlowa pracuje nad strategią komunikacji marki oraz założeniami strategicznymi dla produktów marki własnej, których dziś w portfolio PSH Lewiatan jest ponad 550.
- To prawdziwy renesans produktów wytwarzanych pod szyldem sieci handlowych. To także istotny element strategii PSH Lewiatan. Produkty marek własnych z racji dobrego stosunku jakości do ceny są istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepów należących do sieci Lewiatan. Będzie to miało szczególne znaczenie w okresie rosnącej inflacji, która w przyszłym roku może być dwucyfrowa. Równocześnie będziemy kontynuować poszerzanie oferty towarów pochodzących od lokalnych dostawców, w tym świeżych produktów - podsumowuje Robert Rękas.
Stokrotka stawia na rozwój, mobilną aplikację i e-sklep
- Rok 2022 będzie dla Stokrotki rokiem kontynuacji. Nasze działania będziemy skupiali na doskonaleniu kluczowych obszarów, tj: asortymentu, poziomu obsługi klienta, kosztów prowadzonej działalności oraz cen sprzedawanych przez nas towarów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu Stokrotki, dyrektor sprzedaży i marketingu.
- Kluczowym czynnikiem wpływającym na poprawę znaczenia naszej organizacji na rynku detalicznym jest konsekwentny, dynamiczny rozwój. Liczby otwieranych przez nas sklepów jednoznacznie pokazują, że tempo ekspansji Stokrotki przyśpieszyło w ciągu ostatnich lat. W 2020 roku były to 93 sklepy, w minionym 2021 - dokładnie 102, co łącznie doprowadziło nas do liczby 807 Stokrotek. Plany na 2022 są ambitne, zakładają otworzenie blisko 150 nowych sklepów, co oznacza, że w tym roku czeka nas jubileuszowe otwarcie sklepu numer 900 - opowiada.
- Rok 2022 będzie niewątpliwie rokiem naszej mobilnej aplikacji. Jest to najważniejszy projekt w obszarze handlowym. Wiążemy z nim bardzo duże oczekiwania. Zakładamy, że da naszym klientom szereg korzyści: zaczynając od promocyjnych ofert dostępnych tylko dla nich, poprzez udogodnienia związane z możliwością tworzenia list zakupowych, analizy swoich paragonów aż po absolutny hit – element lojalnościowy, promujący każde zakupy w Stokrotce – oferujący klientom dostęp do niespotykanych na rynku ofert i możliwości. Od startu aplikacji dzielą nas już tylko tygodnie - opowiada.
- Konsekwentnie będziemy rozwijali i doskonalili ofertę naszego sklepu on-line. Dzisiaj działamy w ponad 20 miastach w Polsce. W każdym z nich poza usługą odbioru osobistego dostarczamy zamówione zakupy w dowolnie wskazane miejsce. Skupiamy wszystkie nasze działania na tym, aby skłonić i przekonywać naszych klientó, że tak zrobione zakupy mogą być dobrą alternatywą dla tradycyjnego wyjścia z domu. Oszczędzają czas, a w zamian dostają gwarancję świeżości dostarczanych produktów i ich 100% dostępność - tłumaczy.
- W 2022 roku czeka nas przeprowadzenie rekordowej liczby remodelingów i remontów sklepów. W każdej z takich placówek przeprowadzać będziemy szereg zmian, które w konsekwencji poprawią komfort robienia w nich zakupów, przyniosą oszczędności w kosztach funkcjonowania czy zmniejszą wpływ na otaczające nas środowisko poprzez zastosowanie nowoczesnych, proekologicznych rozwiązań - dodaje.
- Nasze dynamiczne tempo rozwoju niesie za sobą konieczność optymalizacji i automatyzacji procesów w obszarze logistyki i łańcucha dostaw. W minionym roku znacznie rozbudowaliśmy centrum dystrybucyjne na Śląsku. W tym czeka nas przeprowadzka do nowego, większego centrum dystrybucji w Teresinie - podsumowuje Mirosław Wawryszczuk.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Ukraina: Dlaczego sklepy nie zarabiają mimo rekordowych obrotów?
-
IKEA z kampanią ekologiczną w Warszawie
-
Napływ Ukraińców zwiększa obroty handlu
-
GUS: sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu wzrosła o 19,0 proc. rdr
-
Auchan sprzedaje polskie truskawki. Ile kosztują?
-
Z Grupą Eurocash współpracuje 10 tys. przedsiębiorców
-
Platforma Frisbo planuje zebrać 10 mln euro na rozszerzenie działalności
-
Biedronka rozwija sieć w Poznaniu. Co klienci będą mogli kupić taniej?
-
Lidl, Biedronka i Aldi mają sposoby na niższe ceny żywności
-
handlowy czwartek
Dino, Biedronka, Eurocash - kto najlepiej poradził sobie w I kwartale
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)