Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Stokrotka, Lewiatan, Grupa Chorten: Nowe Koncepty, e-sklepy, konsolidacja

Jakie plany na 2022 rok mają Grupa Chorten, Stokrotka i Polska Sieć Handlowa Lewiatan?
  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 28-01-2022, 09:32
Stokrotka, Lewiatan, Grupa Chorten: Nowe Koncepty, e-sklepy, konsolidacja
Stokrotka, Lewiatan, Grupa Chorten: Plany i strategia na 2022 rok, fot. shutterstock

Handel detaliczny: Wyzwania 2022 roku

Na początku 2022 roku sieci handlowe stoją przed wieloma wyzwaniami. Rosnące koszty pracy, prądu oraz gazu dotykają zarówno sklepy, jak i producentów żywności, którzy są zmuszeni są m.in. podwyższyć ceny swoich produktów, aby zachować rentowność. Od 1 lutego br. wchodzi też półroczna obniżka stawki VAT z 5-proc. do zera na wybrane produkty spożywcze. To wszystko powoduje, że sklepy szukają sposobów na utrzymanie swojej pozycji oraz zachowanie konkurencyjności. Jakie mają plany na ten rok i jaką strategię obierają Grupa Chorten, Polska Sieć Handlowa Lewiatan oraz Stokrotka?

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Grupa Chorten konsoliduje polskich detalistów

- Grupa Chorten w 2022 roku zamierza nadal pracować nad konsolidacją polskich detalistów. W tej chwili po osiągnięciu liczby ponad 2000 sklepów bardzo starannie dobieramy kolejnych partnerów i stawiamy na jakość placówek, w których można realizować wszystkie umowy handlowe z producentami. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowych struktur na zachodzie Polski, więc w tym obszarze zakładamy także dalszą ekspansję, jeśli chodzi o pozyskiwanie partnerów - mówi nam Sylwia Olechno, dyrektor generalną Grupy Chorten.

- Wraz z przyjmowaniem nowych sklepów sukcesywnie rozszerzamy także sieć polskich dystrybutorów, z którymi możemy realizować zamówienia pod gazetki i plakaty i tę pracę będziemy kontynuować w bieżącym roku. Zamierzamy wdrażać nowe rozwiązania informatyczne dla sklepów i projekty lojalnościowe skierowane do konsumentów. W planie jest również rozszerzenie marki własnej o kolejne produkty nabiałowe, takie jak kefir i jogurt naturalny oraz nowe wysokoprocentowe alkohole - tłumaczy.

PSH Lewiatan: Nowy koncept sklepów, rozwój marek własnych 

- W 2022 roku otoczenie rynkowe pozostanie wymagające. Sieci handlowe będą się mierzyć z koniecznością poprawy swojej efektywności operacyjnej.  W centrum uwagi będzie klient, a priorytetem handlu detalicznego pozostanie dopasowanie się do jego zwyczajów i potrzeb zakupowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.

- Pomimo wyjątkowej sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii z sukcesem kontynuujemy ekspansję Lewiatana. Jesteśmy w trakcie realizacji wielu kluczowych projektów, które będą miały finał na początku przyszłego roku. Kończymy prace związane z uruchomieniem nowego formatu sklepu o mniejszej powierzchni (do 150 m2) – na początku roku rozpoczynamy pilotaż - opowiada.

Podkreśla, że sieć handlowa pracuje nad strategią komunikacji marki oraz założeniami strategicznymi dla produktów marki własnej, których dziś w portfolio PSH Lewiatan jest ponad 550.

- To prawdziwy renesans produktów wytwarzanych pod szyldem sieci handlowych. To także istotny element strategii PSH Lewiatan. Produkty marek własnych z racji dobrego stosunku jakości do ceny są istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepów należących do sieci Lewiatan. Będzie to miało szczególne znaczenie w okresie rosnącej inflacji, która w przyszłym roku może być dwucyfrowa. Równocześnie będziemy kontynuować poszerzanie oferty towarów pochodzących od lokalnych dostawców, w tym świeżych produktów - podsumowuje Robert Rękas.

Stokrotka stawia na rozwój, mobilną aplikację i e-sklep

- Rok 2022 będzie dla Stokrotki rokiem kontynuacji. Nasze działania będziemy skupiali na doskonaleniu kluczowych obszarów, tj: asortymentu, poziomu obsługi klienta, kosztów prowadzonej działalności oraz cen sprzedawanych przez nas towarów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu Stokrotki, dyrektor sprzedaży i marketingu.

- Kluczowym czynnikiem wpływającym na poprawę znaczenia naszej organizacji na rynku detalicznym jest konsekwentny, dynamiczny rozwój. Liczby otwieranych przez nas sklepów jednoznacznie pokazują, że tempo ekspansji Stokrotki przyśpieszyło w ciągu ostatnich lat. W 2020 roku były to 93 sklepy, w minionym 2021 - dokładnie 102, co łącznie doprowadziło nas do liczby 807 Stokrotek. Plany na 2022 są ambitne, zakładają otworzenie blisko 150 nowych sklepów, co oznacza, że w tym roku czeka nas jubileuszowe otwarcie sklepu numer 900 - opowiada.

- Rok 2022 będzie niewątpliwie rokiem naszej mobilnej aplikacji. Jest to najważniejszy projekt w obszarze handlowym. Wiążemy z nim bardzo duże oczekiwania. Zakładamy, że da naszym klientom szereg korzyści: zaczynając od promocyjnych ofert dostępnych tylko dla nich, poprzez udogodnienia związane z możliwością tworzenia list zakupowych, analizy swoich paragonów aż po absolutny hit – element lojalnościowy, promujący każde zakupy w Stokrotce – oferujący klientom dostęp do niespotykanych na rynku ofert i możliwości. Od startu aplikacji dzielą nas już tylko tygodnie - opowiada.

- Konsekwentnie będziemy rozwijali i doskonalili ofertę naszego sklepu on-line. Dzisiaj działamy w ponad 20 miastach w Polsce. W każdym z nich poza usługą odbioru osobistego dostarczamy zamówione zakupy w dowolnie wskazane miejsce. Skupiamy wszystkie nasze działania na tym, aby skłonić i przekonywać naszych klientó, że tak zrobione zakupy mogą być dobrą alternatywą dla tradycyjnego wyjścia z domu. Oszczędzają czas, a w zamian dostają gwarancję świeżości dostarczanych produktów i ich 100% dostępność - tłumaczy.

- W 2022 roku czeka nas przeprowadzenie rekordowej liczby remodelingów i remontów sklepów. W każdej z takich placówek przeprowadzać będziemy szereg zmian, które w konsekwencji poprawią komfort robienia w nich zakupów, przyniosą oszczędności w kosztach funkcjonowania czy zmniejszą wpływ na otaczające nas środowisko poprzez zastosowanie nowoczesnych, proekologicznych rozwiązań - dodaje.

- Nasze dynamiczne tempo rozwoju niesie za sobą konieczność optymalizacji i automatyzacji procesów w obszarze logistyki i łańcucha dostaw. W minionym roku znacznie rozbudowaliśmy centrum dystrybucyjne na Śląsku. W tym czeka nas przeprowadzka do nowego, większego centrum dystrybucji w Teresinie - podsumowuje Mirosław Wawryszczuk. 

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!