Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Stokrotka: Nowy koszyk zakupowy Polaków to duże opakowania i więcej marek własnych

- Nowy koszyk zakupowy Polaków będzie zawierał produkty tańsze, bo cena będzie miała pierwszoplanowe znaczenie. Będzie złożony z produktów w większych opakowaniach być może w tzw. promopackach. Zakładam, że wzrośnie znaczenie produktów marek własnych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu i dyrektor handlowy Stokrotki.

Stokrotka: Nowy koszyk zakupowy Polaków to duże opakowania i więcej marek własnych
Mirosław Wawryszczuk, Stokrotka: Nowy koszyk będzie zawierał produkty tańsze, bo cena będzie miała pierwszoplanowe znaczenie, fot. PTWP

Mirosław Wawryszczuk był gościem debaty online „Sektor spożywczy – branża strategiczna”, która odbyła się 19 maja w ramach EEC Online.

Jak wskazuje dyrektor handlowy Stokrotki, pewne zmiany w zachowaniach klientów widoczne są już dzisiaj.

- Są one pewnie spowodowane bardziej efektem pandemii, ale dziś trudno prognozować, czy będą trwałe. Na pewno priorytetem stało się przestrzeganie zasad higieny i ograniczonego zaufania podczas robienia zakupów. Polacy robią teraz zakupy w godzinach popołudniowych i wieczornych, to zapewne efekt obowiązujących wcześniej godzin dla osób powyżej 65 roku życia i bezpieczeństwa. Zakładamy, że wtedy w sklepie będzie mniej innych klientów - dodaje.

Wawryszczuk wskazuje, że sieć notuje wzrost popularności płacenia za zakupy kartą i aplikacjami.

- Dziś decydujemy się na większe jednostkowe zakupy, ale mniej wizyt w sklepach, wybieramy mniejsze sklepy, wygodniejsze, po prostu szybsze - dodaje.

Jak zmieni się koszyk zakupowy Polaków?

- Handel, mimo tego że nie został objęty tak drastycznymi obostrzeniami w związku z pandemią, bo wszystkie sklepy spożywcze miały możliwość funkcjonowania, z jednej strony na pewno stawia nas jako przedstawicieli tzw. branży strategicznej, ale z drugiej trzeba uczciwie powiedzieć – całkowicie nie jesteśmy odporni na koronawirusa. Czytając różnego rodzaju opracowania, trafiłem na takie, w którym zajęliśmy wysokie, czwarte miejsce w Europie pod względem obaw o utratę pracy, a to oznacza, że nastroje wśród naszych klientów są po prostu słabe. Nasi klienci zredukowali bieg, zdjęli nogę z gazu –oszczędzają; koronawirus nie pozbawił nas umiejętności liczenia - mówi Wawryszczuk.

Jaki zatem będzie nowy koszyk zakupowy Polaków? Nasz rozmówca jest zdania, że będzie zawierał produkty tańsze, bo cena będzie miała pierwszoplanowe znaczenie.

- Będzie złożony z produktów w większych opakowaniach być może w tzw. promopackach. Będzie zawierał dużą część produktów pakowanych z dłuższym terminem przydatności do spożycia. Zakładam, że wzrośnie znaczenie produktów marek własnych - produktów wysokiej jakości, ale w przystępnej, niższej cenie - dodaje.

więcej informacji:

Mirosław Wawryszczuk RSS ALERT    /    EEC Online RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    koszyk zakupowy RSS ALERT    /    click&collect RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!