Stokrotka testuje format convenience z nową nazwą
Sieć Stokrotkauruchomiła w okresie od kwietnia do sierpnia trzy sklepy testowe w nowej formule. Efekty dotychczasowych otwarć skłaniają sieć do uruchamiania kolejnych testowych placówek detalicznych. 26 października Stokrotka otworzyła dwa sklepy w nowym formacie.
Jednocześnie Stokrotka zdecydowała się na zmianę dotychczasowej nazwy na nową, wpisującą się w trendy rynkowe tj. Stokrotka Express.

Tym samym sklepy convenience stały się pełnoprawnym „członkiem rodziny”, znanych z dobrej jakości i atrakcyjnego asortymentu, sklepów pod brandem Stokrotka.
Nowe Stokrotka Express otworzono w Lublinie przy ul. Zana i w Skierniewicach przy ul. Asnyka. Powierzchnia sprzedażowa sklepów wynosi odpowiednio 71 mkw i 105 mkw. Oba sklepy otworzone zostały w często uczęszczanych lokalizacjach w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych.
Placówki detaliczne Stokrotka Express odróżniają się od innych sklepów działających w formacie convenience na rynku. Stawiają na artykuły świeże i dopasowany asortyment, wystarczający do zaopatrzenia gospodarstwa domowego we wszystkie podstawowe artykuły spożywcze.
W miarę rozwoju nowego formatu, sklepy będą również przygotowane do świadczenia usług dodatkowych dla swoich klientów m.in. będą oferować darmowy dostęp do Wi-Fi, możliwość rejestracji usług telekomunikacyjnych, doładowania usług prepaid, dokonywania płatności za rachunki, czy możliwość skorzystania z usług firmy kurierskiej. Oprócz zrobienia zakupów, wizyta w sklepie Stokrotka Express będzie też okazją do napicia się kawy czy zjedzenia ciepłej przekąski.
Stokrotka Sp. z o.o. stanowi część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding S.A. notowana od 2002 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych. Sieć obejmuje ponad 400 sklepów Stokrotka zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Typowe placówki handlowe mają od 200 mkw do 1000 mkw powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych.
