Stokrotka zanotowała w kwietniu spadek sprzedaży, ale po czterech miesiącach jest wzrost
Emperia Holding podała wstępne wyniki sprzedaży towarów osiągnięte przez sieć Stokrotka w kwietniu 2018 roku. W kwietniu tego roku Stokrotka zanotowała spadek sprzedaży, ale w okresie styczeń-kwiecień nastąpił wzrost.

Spółka zależna Emperii, Stokrotka zanotowała w kwietniu 2018 roku wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 200 mln zł i były one niższe od osiągniętej sprzedaży towarów w kwietniu 2017 roku o ok. 5,1 proc.
Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-kwiecień wyniosły 878 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 10,1 proc.
W kwietniu 2018 roku sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki spadła o około 11,7 proc. w porównaniu do kwietnia 2017 roku. LFL w sklepach własnych Stokrotki za okres styczeń - kwiecień 2018 roku wzrósł o około 2,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku.
Emperia podała też, że w kwietniu 2018 roku otworzono 4 sklepy: 1 supermarket Stokrotka, 2 markety Stokrotka oraz 1 market Stokrotka Express.
W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,2 tys. mkw: 0,6 tys. mkw w supermarketach Stokrotka, 0,5 tys. mkw w marketach Stokrotka oraz 0,1 tys. mkw w marketach Stokrotka Express.
Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec kwietnia 2018 roku wyniosła 443. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec kwietnia 2018 roku wyniosła 189,8 tys. mkw.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.