Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Strategia rozwoju marek własnych powinna być zintegrowana ze strategią sieci

- Strategia rozwijania marek własnych musi być w pełni zintegrowana ze strategią sieci. W przypadku marek generycznych czy marek imitacji rentowność asortymentu oraz kopiowanie działań liderów wystarczało za całą strategię - mówi Dorota Kałowska, partner zarządzający Cobalt Spark i ekspert Polskiej Izby Handlu, koordynator programu FUTURE PRIVATE LABELS Poland & CEE.

Strategia rozwoju marek własnych powinna być zintegrowana ze strategią sieci
fot. shutterstock.com
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 17-11-2016, 12:42

Zdaniem Doroty Kałowskiej, dzisiaj przed markami własnymi sieci stawiają zupełnie inne zadania – wyróżnienia oferty na tle konkurencji, dostarczenia konsumentom powodów do lojalności a także budowania wizerunku samej sieci np. poprzez obecność marek własnych w kategoriach wręcz niszowych, ale w trendzie wzrostowym.

- Do realizacji tak postawionych celów konieczne jest strategiczne, długofalowe planowanie. Niezbędne jest również znalezienie trafnych odpowiedzi na pytania o to, jakie jest postrzeganie przez konsumentów marki sieci i co w związku z tym można zrobić z ofertą marek własnych? Budować marki własne w oparciu o reputację sieci czy wręcz przeciwnie, wprowadzać quasi -brandy? Czy marka sieci ma potencjał bycia gwarantem jakości dla swoich private labels? A jeśli nie, to czy mamy odpowiednie siły i środki do tego, aby budować marki własne jak brandy? Czy asortyment i architektura marek własnych są czytelne dla konsumentów i optymalne dla sieci pod kątem bieżącego zarządzania portfelem produktów? Jak marka własna może pomóc w realizacji strategii sieci? Na jakich wartościach powinna być budowana? Tych pytań, związanych ze skutecznym zarządzaniem markami własnymi, jest bardzo wiele i od jakości udzielonych odpowiedzi będzie zależał poziom sukcesu lub porażki - uważa ekspertka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dorota Kałowska RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!