Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Strona internetowa Lidla popularniejsza niż Biedronki

Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci. Odwiedzają także strony sklepów, które nie umożliwiają dokonywania wirtualnych zakupów. Jak wynika z danych Gemius od strona Lidla jest chętnie przeglądana niż witryna internetowa Biedronki. 

Strona internetowa Lidla popularniejsza niż Biedronki
Fot. Shutterstock

Autor: Gemius
Data: 24-02-2016, 12:43

Kilka tygodni temu Gemius postanowił sprawdzić popularność strony sklepu Ikea.com – w związku z zapowiedziami dotyczącymi otwarcia wirtualnego sklepu. Choć Biedronka i Lidl nie zdradzają na razie takich planów, Gemius przyjrzał się bliżej zainteresowaniu ich stronami WWW, które zawierają aktualną ofertę, ale także poradniki kulinarne i inne materiały promocyjne.

Lidl popularniejszy od Biedronki

W 2015 roku (styczeń-listopad) większym zainteresowaniem od strony Biedronki cieszyła się witryna Lidla. Miesięcznie odwiedzało ją średnio 2,4 mln użytkowników sieci (10 proc. wszystkich internautów w Polsce). W tym samym czasie na stronę Biedronki wchodziło średnio 1,6 mln użytkowników (7 proc.).

Stronami sklepów bardziej zainteresowane są kobiety

Wśród internautów odwiedzających strony WWW obu sklepów więcej jest kobiet. Na stronie Biedronka.pl panie stanowią średnio 60 proc. odwiedzających, zaś na stronie Lidl.pl jest to 57 proc.

Młodsi internauci wybierają Biedronkę

Na stronie Biedronki jest stosunkowo wysoki odsetek osób w wieku 25-34 lata, natomiast strona Lidl.pl cieszy się zainteresowaniem wśród starszych internautów – w wieku 55+.Obie strony są chętnie odwiedzane przez internautów deklarujących wykształcenie pomaturalne, licencjackie lub wyższe.

Biedronka popularna w małych miastach

Strona Biedronki jest szczególnie chętnie odwiedzana przez internautów mieszkających w małych miastach (do 20 tys. mieszk.). Strona Lidla swoją zawartością trafia w potrzeby internautów z większych miast (pow. 200 tys. mieszk.).

Internauci zainteresowani ofertą obu sklepów

Choć profile użytkowników obu stron są dość zróżnicowane, nie oznacza to, że internauci na ogół dokonują jednego wyboru. Liczba użytkowników sieci, którzy zdecydowali się odwiedzić strony obu sklepów wynosiła średnio 0,78 mln miesięcznie. Oznacza to, że prawie 50 proc. odwiedzających stronę Biedronka.pl weszło także na stronę Lidla.

O badaniu 

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    internet RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jakub 2016-02-29 13:44:35
    Wszystkich, którzy zastanawiają się ile kosztuje strona internetowa zapraszamy na zailestrona.pl/bde9 Opracowaliśmy prosty konfigurator, który w 5 krokach pomaga określić budżet na stronę internetową, co jest pomocne podczas wyboru wykonawcy strony internetowej. Zobacz ile powinna kosztować strona internetowa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!