• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Studenci zarzucają Kauflandowi oszustwo

Grupa studentów z Gdyni wypowiedziała wojnę sieci marketów Kaufland. Za broń posłużył im oficjalny regulamin sieci oferujący pięć złotych każdemu, kto znajdzie przeterminowany produkt na spółkach sklepu. Tylko w jednym markecie znaleźli ich.. około 500. W ten zarobili już kilkaset złotych, o kolejne 2,5 tyś walczą w sądzie - donosi Dziennik.
  • Autor: Dziennik
  • Data: 13-02-2009, 08:56

Studenci chcieli sprawdzić czy wysoka jakość produktów, którą zachwala supermarket to rzeczywiści prawda.

Najpierw na cel wzięli jeden z gdyńskich sklepów niemieckiej sieci. - Produkt z nieaktualnymi datami ważności bywało tam dość dużo - twierdzi jeden ze studentów. Studenci poinformowali o tym szefostwo sieci. Powołali się przy tym na punk regulaminu Kauflandu, który za każdy przeterminowany produkt „w ramach przeprosin nakazuje wypłacić pięć złotych każdemu, kto znajdzie go na sklepowej półce. Do tej pory studenci znaleźli kilkaset przeterminowanych towarów w czterech supermarketach Kaufland zlokalizowanych na północy Polski.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ostatnio dwukrotnie odwiedzili sklep w Słupsku, w którym znaleźli około 500 produktów z nieaktualną datą ważności. Jednak gdy zażądali wypłaty - s sumie 2,5 tys. zł - słupski Kaufland odmówił. Studentów to jednak nie zraziło. Aby zmusić sklep do usunięcia wadliwych produktów i wypłaty pieniędzy zawiadomili policję i prasę.

- Musimy jeszcze przesłuchać wielu świadków. Za złamanie ustawy o bezpieczeństwie żywienia i żywności sklepowi grozi grzywna w wysokości nawet 5 tys. zł - mówi Jacek Bujarski, rzecznik prasowy słupskiej policji.

Na tym nie koniec - student, nie mogąc doczekać się wypłaty pieniędzy, postanowił skierować sprawę do sądu. Zdaniem ekspertów ma sporą szansę na wygraną. - W tego typu wypadkach sklep musi udowodnić brak winy - twierdzi Maciej Chmielowski Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

O sporze ze studentami przedstawiciele sklepu wypowiadają się niechętnie. Rzecznik Kauflandu Marcin Knapek nie chciał komentować sprawy, twierdząc, że nie zna jej wystarczająco dobrze.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Bart Simpson 2009-02-13 10:30:46

    Chłopaki mieli pomysł... i chwała im za to. Sieć jest mi znana i nie chcieli im wypłacić bo tę kwotę skład pracowników miałby potrąconą od wypłaty. Takie praktyki niestety są stosowane. Może PIP teraz pod lupę weźmie kolejnego nieuczciwego pracodawcę. Jeronimo jakoś potrafiło przezwyciężyć stereotyp a co ciekawsze zwiększa udział sprzedaży i otwiera kolejne markety.

    Odpowiedz
  • dalajlama 2009-02-13 12:23:09

    brawo dziewczyny i chłopaki! może to nauczy innych poszanowania klientów... chociaż i tak odbiją sieci to w stronę dostawców

    Odpowiedz
  • Mała megi 2009-02-13 19:48:05

    Nie tak dawno znalazłam 7 przeterminowanych jogurtów w Kauflandzie,pani kasjerka powiedziała,że musze za nie zapłacić (!!!) i dopiero dostanę 5 zł w informacji oraz zwrócą mi pieniądze za te jogurty,że byłam ciekawa co dalej to tak zrobiłam,zaznaczyłam pani kasjerce że mam nadzieję,że wie co mówi.W informacji pani jednak powiedziała,że mogę tylko sobie wymienić te jogurty na świeże a pieniędzy nie dostanę,tylko te 5 zł.Więc ja na to,że nie potrzebuje 7 jogurtów tylko z grzeczności zdjęłam je z półki i proszę o pieniądze gdyż ja ich kupić nie chciałam,ale pani dalej uparcie że mam sobie iść wymienić,o zgrozo..tu już przestałam być miła,ale skończyło się na tym,że pani zmuszona przeze mnie sama wylazła z tej informacji i zasuwała po świeże jogurty,które i tak miały tylko pare dni ważności,moje nerwy sięgnęły zenitu,ale dałam sobie spokój bo nie miałam czasu by to doprowadzić do innego finału,pani kasjerka oberwała wiązankę za to,że mnie wprowadziła w błąd,pani z informacji wysłuchała mojej niezbyt grzecznej litanii,ale nie zostawię tak tego,następnym razem jak coś znajdę(zaznaczam,że to był czysty przypadek-chciałam kupić 2 jogurty a że zawsze sprawdzam daty to znalazłam 7 staroci 2 tygodnie po termnie),załatwię to inaczej.ten sklep to porażka!

    Odpowiedz
  • baraja 2009-02-16 10:38:59

    student = pomysłowa weszka. Oczywiście to porównanie może wywołać wzburzenie u żaków, jednak ich pomysły, delikatnie mówiąc, zalatują sępem. 2500 złotych = 1250 butelek piwa lub 300 porcji pierogów ruskich. Jest o co walczyć

    Odpowiedz
  • xyz 2009-02-16 11:01:02

    Odezwał się pbaraja - racownik Kafsrandu, albo innego gó...nego marketu. Świetny pomysł. Szkoda tylko pracowników, bo to z ich pensji idzie te 5 zł. A w ogóle, to kto kupuje u szwabów?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!