Subway w Polsce chce otwierać kawiarnie
Subway poszerza swój biznes. W niektórych swoich placówkach zaczyna budować także kawiarnie pod szyldem Subway Cafe. Obecnie nowa koncepcja działa już w kilku restauracjach w USA. Pierwsze kawiarnie mają pojawiać także w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

- Obecnie w krajach Europy Środkowej i Wschodniej poszczególni franczyzobiorcy prowadzący restauracje Subway analizują możliwości zastosowania tej koncepcji w swoich placówkach. Gdy nowa koncepcja przejdzie przez fazę testów, liczymy na jej zastosowanie także w Polsce -mówi menedżer ds. rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią, Martin Princ.
W kącikach kawiarnianych Subway Cafe klienci znajdą kilka rodzajów kawy, która jest przygotowywana z własnych ziaren kawy marki Subway. W skład oferty wchodzą także różne rodzaje deserów. Kącik kawiarniany jest zawsze optycznie oddzielony od części restauracji, w której przygotowywane są kanapki Subway. Pierwszą kawiarnię w ramach restauracji Subway otworzyła sieć franczyzowa w ubiegłym roku w USA, dziś w tym kraju działa już 20 kącików kawiarnianych.
W Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie sieć znacząco rozwija się od 2007 roku, franczyzobiorcy prowadzą obecnie ponad 250 restauracji. W tym roku liczba ta powinna wzrosnąć o kolejnych 170. Najwięcej nowych restauracji w regionie, ponad 100, marka chce otworzyć w Rosji. Kolejne nowe filie planuje otworzyć także w Polsce, Bułgarii i na Słowacji.
