• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Supermarkety ścigają się z hipermarketami na ceny marek własnych

Jak wynika z badania Najtańszy koszyk, prowadzonego przez serwis dlahandlu.pl najniższą ofertę na 40 produktów świeżych oraz marek własnych produktów spożywczych przedstawiły Auchan, Carrefour, Intermarche i Real. W porównaniu z badaniem wrześniowym spadła różnica między najtańszą a najdroższą siecią w zestawieniu i obecnie wynosi 124 zł. Liderami spadków cen okazały się sieci Intermarche i Żabka, które zanotowały obniżki o ponad 30 zł względem badania z września.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-10-2012, 14:23

W październiku bliżej przyjrzeliśmy się cenom wody i okazało się, że 1,5 l wody niegazowej to wydatek od 0,59 zł do 0,69 zł za 1,5 litrową butelkę. Za 0,59 zł 1,5l wody marki własnej kupimy: w Tesco, Biedronce, Lidlu, Realu, Intermarche i Carrefourze przez 0,69 zł w E.Leclercu, Polomarkecie, Stokrotce i Delimie. Ceny butelki 1,5 l wody zaczynają się od 0,56 zł w Auchan, 0,58 zł w Aldim i 0,65 zł w Netto i Kauflandzie zaś kończą na 1,79 zł za wodę Żywiec Zdrój i Górska Natura w sieci Społem i Żabka, gdzie nie ma wody marki własnej.

A oto szczegółowe wyniki wrześniowego badania cen na Górnym Śląsku.

W hipermarkecie Auchan na Górnym Śląsku za 40 najtańszych produktów, w tym pieczywo, owoce, warzywa i nabiał zapłacimy najmniej, czyli ok. 100 zł, co oznacza spadek o 15 zł względem września. Na 2. miejscu uplasowała się sieć Carrefour z poziomem cen ok. 119 zł, czyli o 7 zł taniej niż we wrześniowym badaniu. Miesiąc temu sieć zajmowała trzecią pozycję w zestawnieniu. Trzecie miejsce ex-equo zajmują obecnie Intermarche i Real, które przedstawiły ofertę na poziomie 122 zł. Dla Reala oznacza to spadek cen o ok. 10 zł za 40 badanych produktów, zaś dla Intermarche o ok. 34 zł. Ostatnio ta sieć supermarketów przedstawiła promocyjne ceny, które znalazły odbicie w naszych monitoringach cenowych.

Kolejne miejsce zajmuje Kaufland z ofertą na poziomie 124,5 zł, czyli o 1 zł taniej niż miesiąc temu. Na 5. pozycji znalazła się sieć Stokrotka z poziomem cen 133,65 zł, czyli o 13 zł taniej niż w połowie września. Sieć Netto zaoferowała klientom zakupy 40 produktów w cenie 135,66 zł, czyli o 2 zł drożej niż we wrześniu. Z kolei E.Leclerc i Biedronka zaproponowały ofertę na poziomie 139 zł, dla Biedronki jest to o 1 zł drożej niż we wrześniu, zaś dla E.Leclerca taniej o 6 zł.

Zakupy 40 produktów z Koszyka za 140 zł i więcej można zrobić w Polomarkecie (145,46 zł) - o 1 zł drożej niż we wrześniu, Lidlu (146,72 zł) - 13 zł drożej niż miesiąc temu oraz w Tesco (149,72 zł) - 1,5 zł taniej niż w poprzednim monitoringu.

Kolejne dwie sieci zaproponowały zakupy 40 produktów z Koszyka za ponad 150 zł. W tej grupie znalazły się sieci: Aldi (151,26 zł) - 0,50 zł drożej niż miesiąc temu i Lewiatan (152,93 zł) - 10 zł taniej niż we wrześniu.

Ofertę powyżej 160 zł zaproponowały Delima (161,74 zł) - 12 zł taniej niż we wrześniu, Alma (165,99 zł) - 1 zł taniej oraz Piotr i Paweł (169,58zł) - 13 zł taniej niż w poprzednim monitoringu.

Ranking zamykają dwie sieci sklepów osiedlowych: Żabka (214 zł) - spadek o 34 zł oraz Społem (224,71 zł). Przypominamy jednak, że Żabka to sklep na małe zakupy, gdzie najpopularniejszy rachunek nie przekracza kilkunastu złotych. Oznacza to, że między najtańszą a najdroższą siecią w zestawieniu różnica za podobne zakupy sięga ok. 124 zł.

Porównanie cen w ramach Najtańszego Koszyka pochodzi z 15 października 2012 roku.

Najtańszy Koszyk dlahandlu.pl prezentuje najtańszą ofertę 19 popularnych sieci sklepów, zlokalizowanych na Górnym Śląsku. Najtańszy Koszyk zawiera 40 produktów marek własnych lub najtańszych marek producenckich dostępnych w danej sieci w danym dniu oraz produktów świeżych.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • konsument 2012-10-18 18:33:08

    Czemu wszędzie skupiają się tylko na cenie, marki własne te z najniższej półki to na prawdę jest jakościowe dno i znacznie odbiegają od markowych towarów...

    Odpowiedz
  • samON 2012-10-19 09:31:02

    Nie zgodze się, że zawsze to jakościowe dno. Siła marki własnej polega na tym, że płacimy za produkt, a nie za markę. Ten sam produkt pod marką własną może różnic się ceną o kilkanaście procent tylko dlatego, że nie jest sygnowany logo znanego producenta. W tej chwili dostawcami dla marek własnych są czesto jedni z najlepszych w branży tacy jak Agros, Dawtona, czy Odra.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!