Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sushi z Sakany trafi na New Connect

Więcej lokali, nowy brand i przejęcia - to plan sieci restauracji kuchni japońskiej. Na horyzoncie widać New Connect.


Autor: Puls Biznesu
Data: 23-04-2008, 08:59

Będzie się działo wśród giełdowych sieci gastronomicznych. Już wkrótce silną reprezentację będzie miała na parkiecie branża sushi. Do debiutu na New Connect szykuje się bowiem już druga po 77sushi sieć restauracji kuchni japońskiej. To Sakana, w której 2 proc. akcji ma Blumerang, fundusz private equity notowany już na alternatywnym rynku.

Sakanę od 77sushi różni profil biznesowy. - Jesteśmy jedną z niewielu sieci gastronomicznych działających pod ekskluzywnym brandem. Celujemy w klientów o najwyższych wymaganiach co do jakości produktów i obsługi. Towarzyszy temu staranny wybór lokalizacji dla naszych restauracji. Najczęściej są to starówki w największych miastach w Polsce - mówi Tomasz Romanik, prezes i akcjonariusz Sakany (razem z wiceprezesem Marcinem Rylskim kontroluje 48,9 proc. kapitału firmy).

Prezes podkreśla, że dzięki takiemu pozycjonowaniu firma nie musi konkurować cenami. Średni rachunek płacony w jej restauracjach opiewa na ponad 150 zł na osobę.

Obecnie Sakana zarządza pięcioma restauracjami: dwiema w Warszawie i po jednej w Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. W zeszłym roku zarobiła na czysto nieco ponad 1 mln zł przy 11 mln zł przychodów.

Prognoz finansowych firma nie podaje, ale strategia rozwoju jest jasna.
- Przede wszystkim chcemy inwestować w markę Sakana. Do 2010 r. sieć restauracji powinna liczyć 12 lokali, przy czym średni koszt uruchomienia jednego z nich to mniej więcej 550-800 tys. zł -zapowiada Tomasz Romanik.

To nie koniec. Planowane jest uruchomienie nowego brandu gastronomicznego. 
- Chodzi o lokale z niższej półki, otwierane np. w centrach handlowych. Klientami docelowymi będą młodzi ludzie, poszukujący zdrowej alternatywy dla fast-foodu. Testowy bar powinien wystartować do końca roku - przewiduje wiceprezes Marcin Rylski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!