Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Święta przyniosły wzrost obrotów w handlu detalicznym w USA

Amerykanie bardziej rozrzutni na święta: ich wydatki od początku listopada do Wigilii okazały się większe niż przed rokiem, kiedy wystraszeni kryzysem ograniczyli je. Dużo więcej - o ponad 15 procent - wydali też w internecie.


Autor: TVN24
Data: 28-12-2009, 15:54

Przychody amerykańskiego handlu od 1 listopada do 24 grudnia tego roku były o 3,4 procent wyższe niż przed rokiem. Sprzyjał temu też kalendarz, który sprawił, iż sklepy były otwarte o jeden dzień więcej.

W ubiegłym roku zanotowano spadek wydatków w przedświątecznym okresie - o 3,2 procent w porównaniu z rokiem 2007.

W tym roku sporo większe okazały się obroty w handlu internetowym - aż o 15,5 procent. Sprzedaż on-line to jednak jedynie 1/10 całości handlu.

Największe wzrosty wydatków zanotowano w branży elektroniki użytkowej - o 5,9 proc. W szczególności Amerykanie kupowali płaskie telewizory, smartfony, kamery wideo i gry komputerowe. O ponad 5 procent więcej wydali na obuwie, a o 5,6 proc. na biżuterię. Przed rokiem branża jubilerska zanotowała rekordowy, 30-procentowy spadek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

USA RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.12.229
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!