Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Szef Biedronki: Nikt nie może bez końca dotować własnego biznesu

Biedronka dalej szybko się rozwija, ale wojny cenowe są dla branży coraz większym ciężarem. Sytuacja musi się zmienić, także z powodu utrzymującej się deflacji – zapowiada w rozmowie z "Rzeczpospolit" Pedro Pereira da Silva, country manager Jeronimo Martins w Polsce.

Szef Biedronki: Nikt nie może bez końca dotować własnego biznesu
Pedro Pereira da Silva, dyrektor operacyjny Grupy Jeronimo Martins w Polsce

Autor: Rzeczpospolita
Data: 23-09-2015, 11:41

Według Pedro Pereira da Silvy, dyrektora operacyjnego Grupy Jeronimo Martins w Polsce, do której należy sieć Biedronka, koniec deflacji jest spodziewany pod koniec bieżącego roku, natomiast obecnie nic nie jest pewne. Jego zdaniem niedawna sytuacja makroekonomiczna w Chinach może uruchomić dodatkowe czynniki, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wydłużyć okres deflacji. Równolegle mamy również do czynienia z lokalnymi uwarunkowaniami – głównie suszę.

Szef sieci Biedronka jest zdania że jest niemal pewne, że niższe i słabsze jakościowo zbiory przełożą się na wyższe ceny, przynajmniej w niektórych kategoriach, takich jak owoce, warzywa i płatki zbożowe.

Zdaniem eksperta cytowanego przez "Rz" ceny żywności mają kluczowe znaczenie dla wartości ogólnego wskaźnika wzrostu cen w Polsce, więc wszyscy obserwujemy z uwagą ich ewolucję. Jego zdaniem na razie jest za wcześnie jednak, aby prognozować, z jakim trendem będziemy kończyli bieżący rok. Pedro Pereira da Silva przyznał, że jak dotąd nie obserwuje wzrostu cen, lecz nie wie, jak będą się kształtowały w kolejnych miesiącach.

Dyrektor operacyjny Grupy Jeronimo Martins w Polsce zapytany, czy sytuacja na rynku może zakończyć trwające obecnie i bolesne dla wszystkich detalistów wojny cenowe, przyznał, że rynek jest bardzo konkurencyjny, a aktualna sytuacja w branży detalicznej odbiega od normalności. I dodał, że żadne przedsiębiorstwo nie może w nieskończoność prowadzić działalności poniżej kosztów. Firmy potrzebują generować wartość i zyski, by wspierać rozwój i inwestycje. Nikt nie może bez końca dotować własnego biznesu.

Zdaniem Pedro Pereira da Silvy sieci, które lepiej odczytają trendy i dostosują się do potrzeb i oczekiwań konsumentów, będą miały większą szansę osiągnąć sukces. 

Jak powiedział "Rz" Biedronka we współpracy z dostawcami skupia się na ciągłym rozwijaniu nowych rozwiązań i produktów, które lepiej odpowiadają na codzienne potrzeby i oczekiwania konsumentów, dostosowując przy tym w naturalny sposób format sklepów. Pomimo wyzwań makroekonomicznych i dynamiki konkurencji, wdraża plan i realizuje stopniowy, zrównoważony wzrost, który znajduje również odzwierciedlenie w tworzeniu miejsc pracy.

więcej w Rzeczpospolitej.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Pedro Pereira da Silva RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • krater34 2015-09-24 03:44:12
    Jakos w to nie wierze. Ostatnio na forum gowork.pl/opinie_czytaj,27750 wyczytałem ile to jedzenia sie marnuje w magazynach biedronki. Beda to ograniczac moim zdaniem.
  • sam 2015-09-24 23:01:45
    a przeciez oni sprzedaja amerykana biedronke , juz w biedronkach wprowadzaja prace na akord i jak roboty ludzie robic beda ,do 2017jmp sie pewnie zmyje z polski

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.229.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!