Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Szef Jeronimo Martins: Uwierzyliśmy w Polskę i Polska uwierzyła w nas. Teraz czas na Rumunię!

- My uwierzyliśmy w Polskę i Polska uwierzyła w nas - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins prezentując wyniki sieci w 2019 roku i informując, że Biedronka jest jedną z kluczowych sieci w Grupie.

Szef Jeronimo Martins: Uwierzyliśmy w Polskę i Polska uwierzyła w nas. Teraz czas na Rumunię!
Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, fot. za jeronimomartins.com
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 21-02-2020, 14:32

Prezes jest przekonany że Biedronka w Polsce może rosnąć jeszcze bardziej, bo Polska rozwija się bardzo szybko w porównaniu z innymi państwami UE pod względem ekonomicznym (4,1 proc. wzrostu PKB w Polsce względem 1,4 proc. w UE w 2019 r.). Konsumpcja gospodarstw domowych wzrosła o 3,9 proc., w tym czasie inflacja żywności wyniosła 4,9 proc.

Prezes wskazał, że Biedronka opiera się na czterech głównych filarach: cena, oferta, bliskość, działalność operacyjna. Dodał, że obecnie 8 mln użytkowników korzysta z programu lojalnościowego Moja Biedronka przy 4,1 mln klientów codziennie odwiedzających sklepy Biedronka. Jak zaznaczył prezes, ta liczba odwiedzin jest siłą napędową do pracy i motywacją do dalszego działania.

Inwestycje w remodeling

Priorytety na 2020 rok to dalsze wzmocnienie pozycji firmy na wszystkich rynkach, jeśli chodzi o wszystkie marki. Firma przeznaczy na inwestycje w 2020 roku 700-750 mln euro w tym otwarcie 100 sklepów na Biedronka, 130 sklepów Ara i 50 sklepów Hebe. Niektóre z tych sklepów zaczynają być otwierane także na Słowacji i w Czechach.

W 2019 roku w sieci pojawiło się 139 nowych produktów w stałym asortymencie. W 2019 roku powstał nowy proekologiczny sklep (na Młocinach), w którym zastosowano innowacyjne rozwiązania, które będą powielane w innych sklepach sieci. - Firma, która nie inwestuje w innowacje i remodeling  istniejących placówek traci, bo nie wykorzystuje potencjału lokalizacji, w które już zainwestowała otwierając je i przyciągając klientów na zakupy - powiedział prezes Grupy. Dlatego w 2020 roku większość budżetu na inwestycje - 750 mln euro w Grupie zostanie przeznaczona na remodeling (250 sklepów) a nie nowe otwarcia (ok. 100 sklepów).

Teraz czas na Rumunię

Pedro Soares do Santos wskazał, że ekspansja zagraniczna Grupy obejmie Rumunię. Zaznaczył jednak, że nie może obiecać, że stanie się to w 2020 roku, ale będzie to nieodległa perspektywa (2-3 lat).

Rumuński rynek jest perspektywiczny. Handel tradycyjny stanowi tam 45 proc. sprzedaży detalicznej, a penetracja jest bardzo mała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pedro Soares dos Santos RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka w Rumunii RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Rx 2020-02-24 18:59:25
    Miejmy nadzieje ,ze Rumuni nie dadzą się tak ograć jak my...niestety u nas nie było porządnego rzadu tylko łajdactwo z p o czy psl i komuna .Efekty mamy ,jak widac

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.76.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!