• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Szopi.pl na Food Show 2018: Efekt zakazu handlu w niedziele będzie dla nas neutralny lub pozytywny

- W pierwszą niedziele z zakazem handlu zamknęliśmy biznes, zaś w kolejne będziemy dostarczać z tych sklepów, które będą otwarte. Co ciekawe, zaobserwowaliśmy ogromną liczbę zleceń w sobotę i w poniedziałek. Może nie w stu procentach, ale zrekompensuje nam to brak zamówień w niedziele - mówił Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu, On Demand Sp. z o.o. (portal Szopi.pl) podczas debaty tematycznej "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2018, 18:14
Szopi.pl na Food Show 2018: Efekt zakazu handlu w niedziele będzie dla nas neutralny lub pozytywny
Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu, On Demand Sp. z o.o. (portal Szopi.pl), fot. PTWP

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zbigniew Płuciennik przytoczył dane, według których wartość polskiego rynku FMCG w e-handlu można szacować na 1 mld zł, czyli 0,4 proc. wartości zakupów produktów spożywczy w ogóle.

- To także bardzo mało w stosunku do tego ile kupujemy w internecie elektroniki, muzyki, podróży czy odzieży. Przyczyną tego stanu rzeczy jest pewne niedopasowanie zakupów spożywczych do technologii, które mieliśmy do dyspozycji kilka lat temu. Żeby zrobić porządne zakupy spożywcze musimy kupić kilkadziesiąt produktów i większość ludzi chce je zobaczyć, dotknąć. W dodatku jeśli w zakupach mają znaleźć się jakiekolwiek produkty świeże to zamówienie musi być dowiezione bardzo szybko. I właściwie wszystkie te elementy szwankowały. Klikanie na niedoskonałych stronach internetowych żeby wybrać kilkadziesiąt produktów jest kłopotliwe. Nie widzimy produktu, mamy zdjęcia, które mogą być dość odległe od rzeczywistości. Nie mamy także zaufania do tego, że ktoś, kto zbierze te artykuły zadba o to żeby były najwyższej jakości. Na koniec pozostaje szybkość. Klasyczny e-commerce dostosowany do artykułów przemysłowych to 3-5 dni. Kilka lat temu pojawiły się delikatesy internetowe dostarczające zakupy na drugi dzień i wtedy nastąpił wzrost rynku do kilkuset milionów złotych rocznie - dodał.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!