Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sztuczna inteligencja pomaga Żabce w decydowaniu o lokalizacjach nowych sklepów

Algorytmy sztucznej inteligencji (AI) pomagają Żabce w decydowaniu o lokalizacjach nowych sklepów. To element szerszej strategii, którą firma wdraża już od czterech lata - wynika z wypowiedzi, jakie padły w trakcie dyskusji „Sztuczna inteligencja” na XII Europejskim Kongresie Gospodarczym oraz European Tech and Start-up Days.

Sztuczna inteligencja pomaga Żabce w decydowaniu o lokalizacjach nowych sklepów
  • Źródło wnp.pl

Autor: wnp.pl
Data: 03-09-2020, 16:03

- Żabka od około 4 lat przechodzi przez transformację cyfrową, która się stała jednym z filarów strategii firmy - oznajmił Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych i rozwoju w firmie Żabka Polska.

Realizacja tej strategii przekłada się m.in. na dopasowywanie asortymentu sklepów w zależności od ich lokalizacji i potrzeb lokalnych klientów. To zresztą fragment większego zjawiska, w którym technologie cyfrowe prowadza do hiperpersonalizacji, czyli dopasowywania na bieżąco oferty biznesu do potrzeb klientów.

- Każdy będzie miał prywatny internet tak samo jak prywatna medycynę. Każdy z nas jest inny i jednym z takich romantycznych założeń informatyki jest, by każdy czuł się wyjątkowy i sztuczna inteligencja w tym pomaga - powiedział również na sesji "Sztuczna inteligencja" Jarosław Królewski, prezes firmy Synerise, które oferuje rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, współpracujac m.in właśnie z Żabką.

Algorytmy z dziedziny AI są przez Żabkę wykorzystywane także przy decyzjach o otwieraniu kolejnych punktów handlowych.

- W większości obszarów naszej firmy używamy sztucznej inteligencji. Jednym z kluczowych aspektów jest otwieranie nowych sklepów. W procesie otwarcia dokonujemy analizy danej lokalizacji przy użyciu modeli uczenia maszynowego. Dzięki temu byliśmy w stanie zwiększyć tempo ekspansji oraz jakość tej ekspansji - poinformował na Europejskim Kongresie Gospodarczym oraz European Tech and Start-up Days Tomasz Blicharski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Blicharski RSS ALERT    /    European Tech and Start-up Days RSS ALERT    /    sztuczna inteligencja RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Żabka Polska RSS ALERT    /    EEC RSS ALERT    /    EEC2020 RSS ALERT    /    EEC 2020 RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.28.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!