Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sztuczna inteligencja wspiera rozwój Żabki

Wygodę klientów i ciągłe doskonalenie oferty wspierają w Żabce nowe technologie. Algorytmy sztucznej inteligencji oceniają potencjał sprzedażowy nowych lokalizacji oraz dostosowują do nich asortyment.

Sztuczna inteligencja wspiera rozwój Żabki
Sztuczna inteligencja wspiera rozwój Żabki, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 07-04-2021, 11:13
  • Wykorzystując potencjał najnowszych technologii, Żabka we współpracy z Microsoft odpowiada na potrzeby zakupowe konsumentów i pomaga franczyzobiorcom lepiej zarządzać placówkami.
  • Technologia wspiera także komunikację z klientami. Licząca przeszło 4 mln użytkowników aplikacja żappka cały czas jest rozwijana o nowe funkcjonalności.

– W 2018 roku zawarliśmy partnerstwo strategiczne z Microsoft i nadal rozwijamy tę współpracę w wielu różnych obszarach, które dotyczą klientów, franczyzobiorców oraz pracowników centrali naszej firmy. Przez ostatnie lata wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań m.in. poprawiliśmy aspekt komercyjny działania sklepów, zarządzanie asortymentem, usprawniliśmy proces analizy lokalizacji nowych punktów. Dzięki algorytmom jesteśmy w stanie szybko ocenić potencjał sprzedażowy każdego miejsca, w którym otwieramy sklep, ale także pokazać franczyzobiorcy, jakie obroty będzie w nim osiągać – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Żabka najnowsze technologie wykorzystuje już na etapie poszukiwania nowych lokalizacji. Wskazywane są one przy wsparciu algorytmów sztucznej inteligencji. System zwraca uwagę na 2500 różnych parametrów. Począwszy od tego, ile osób przechodzi obok sklepu, ile osób mieszka w pobliżu, jaka jest zamożność klientów czy ich wiek. System dopasowuje także wybór produktów do preferencji lokalnych konsumentów. Klient może więc być niemal pewny, że dostanie to, co lubi i czego najbardziej potrzebuje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sieć Żabka to ponad 7 000 sklepów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Żabka na bieżąco analizuje najnowsze trendy w branży oraz stale rozwija swoje kompetencje tak, by jak najbardziej ułatwiać życie konsumentom. Jest świadoma potrzeb i wymagań klientów w obszarze korzystania z technologii cyfrowych podczas codziennych zakupów.

Technologia w sklepach jest często niewidoczna dla klientów, trzeba się dobrze przyjrzeć, aby na przykład odróżnić elektroniczne cenówki od tradycyjnych. Z perspektywy współpracujących z siecią franczyzobiorców elektroniczne cenówki to olbrzymie ułatwienie w sytuacji zmiany cennika czy wprowadzeniu nowych promocji. Dzięki technologii cały proces może trwać zaledwie kilka minut, a nie godzin.

Żabka posiada także jedną z największych sieci ekranów digital signage w Polsce, dzięki którym w atrakcyjny i przykuwający wzrok klientów sposób może prezentować promocje, usługi czy nowości w ofercie. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania franczyzobiorcy nie poświęcają czasu na wymianę standardowych plakatów, a dostawcy mogą w ciekawszy sposób zaprezentować swoje produkty w sieci.

 – Sklep jutra to wachlarz rozwiązań technologicznych, które pozwalają zoptymalizować i zautomatyzować procesy zarówno w sieci handlowej, jak i w poszczególnych punktach sprzedaży. Efekt? Skrócenie czasu obsługi klientów, ciekawsza i bardziej przyjazna komunikacja oferty, lepsze dostosowanie asortymentu do oczekiwań nabywców oraz ulepszenie logistyki. Żabka to format, który jest otwarty na nowe technologie wspierające wygodę klienta i ciągłe doskonalenie oferty – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Technologia pomaga także sieci jeszcze lepiej komunikować się z klientami. Licząca już przeszło 4 mln użytkowników aplikacja żappka cały czas jest rozwijana o nowe funkcjonalności, by być jeszcze bardziej użyteczną i przyjazną dla konsumentów. W aplikacji dzięki Żappka Post można monitorować np. swoją przesyłkę do sklepu, a z kolei dzięki Żappka Pay płacić bezgotówkowo telefonem.

Nowego znaczenia nabrało zbieranie punktów lojalnościowych czyli tzw. żappsów, które w sieci można wymienić na ulubione produkty. Żabka w ub. roku umożliwiła klientom przekazywanie punktów na rzecz regionalnych szpitali jednoimiennych w ramach akcji „Ty wymieniasz my podwajamy”, co przełożyło się na zebranie i przekazanie kwoty aż 3 mln złotych na rzecz walki z pandemią.

– Żabka rozwija się w Polsce od 23 lat. Na początku tej drogi mało kto myślał zapewne, że zakupy, kawę, odbiór paczki czy wypłatę gotówki będzie można załatwić w jednym miejscu. Dzisiaj to norma, a dla klientów oczekiwana zmiana na lepsze. To, że wspólnie z Żabką możemy kształtować doświadczenia zakupowe milionów Polaków, niezwykle nas cieszy i pozwala z optymizmem i jeszcze większą ciekawością patrzeć w przyszłość, która, mając technologie w tle, będzie przepełniona innowacją – mówi Rafał Albin, dyrektor Marketingu i Operacji w polskim oddziale Microsoft.

Obecnie w Żabce ponad 10 proc. pracowników centrali sieci zajmuje się rozwiązaniami cyfrowymi. Firma podejmuje wiele działań, które mają na celu podnosić kwalifikacje cyfrowe wszystkich pracowników i franczyzobiorców, by przygotować ich do funkcjonowania w dynamicznie rozwijającej się pod wpływem nowych technologii rzeczywistości biznesowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Żabka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    nowoczesne technologie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.173.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!