Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Tańsze produkty i dostawy oraz zniżki przyspieszyłyby rozwój e-handlu

Gdyby koszty dostawy były niższe, produkty tańsze, a e-sklepy oferowałyby więcej zniżek, sprzedaż w sieci wzrosłaby - wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Jak wynika z badań, cena, jaką e-klient musi płacić za dostarczenie zakupów, jak i cena produktów oraz oferowane rabaty mają wpływ na to, jak często dokonuje zakupu online. Na te czynniki wskazali klienci, którzy korzystają z oferty e-sklepów (odpowiednio 69, 62 i 61 proc. z nich).

- Konsument ma świadomość, że na cenę ostateczną zakupów składa się nie tylko cena produktu, ale również koszt wysyłki. Niejednokrotnie sumaryczna kwota nie jest tak bardzo atrakcyjna jak wydawało się na początku i klient decyduje się na zakup w tradycyjnym sklepie - komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

- Jest to dowód na to, że konsument ma coraz większą wiedzę i świadomość mechanizmów rządzących sprzedażą internetową. A to stawia kolejne wyzwanie wirtualnym sprzedawcom - dodaje Staniszewska.

Z kolei wysokie koszty dostawy, zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę oraz trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu to problemy, z którym e-klienci spotkają się najczęściej. Wskazało na nie odpowiednio 48, 37 i 24 proc. internautów, którzy korzystają z serwisów oferujących zakupy w sieci.

- Istotną rolę w e-handlu odgrywa dostawa, z którą to wiążą się dwa najczęściej wskazywane przez kupujących w internecie problemy - mówi Marek Cynowski, pełnomocnik ds. e-commerce Poczty Polskiej.

- Z perspektywy sprzedających istotnym jest tutaj świadomy wybór nie tylko partnera, któremu powierzy dostarczenie przesyłek, ale także portfolio oferowanych usług, obejmujące zarówno przesyłki efektywne pod kątem kosztów, jak i czasu dostawy - dodaje Cynowski.

Badania pokazują, że jedna czwarta e-konsumentów nigdy nie spotkała się z żadnym problemem robiąc zakupy online (24 proc.).

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Patrycja Sass-Staniszewska RSS ALERT    /    e-Commerce Polska RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT    /    Izba Gospodarki Elektronicznej RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklep RSS ALERT    /    e-commerce w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!