Tańsze sieci handlowe i dyskonty zyskują w oczach Polaków
- Autor: AK
- Data: 15-12-2022, 11:22
Galopująca inflacja powoduje, że ponad połowa Polaków ograniczyła już wydatki konsumpcyjne i deklaruje jeszcze mocniejsze zaciskanie pasa w najbliższych 12 miesiącach, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Szukając oszczędności w budżetach domowych, Polacy coraz częściej wybierają zakupy online i sieci handlowe oferujące najniższe ceny.
Dyskonty typu non-food zyskują na rosnącej inflacji/ fot. AK
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Na czym będą oszczędzać Polacy?
Ankietowani deklarują, że zamierzają dalej oszczędzać, ograniczając liczbę kupowanych produktów, rezygnując z konkretnych towarów, szukając tańszych zamienników, okazji i promocji cenowych oraz kupując marki własne.
Na razie najmocniej wydatki domowe ograniczyły osoby powyżej 45. roku życia, a młodsi konsumenci planują dokonać cięć budżetów w podobnym zakresie w ciągu najbliższego roku.
Dalsza część artykułu (87%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium".
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (0)