• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Targowiska zagrożą ekspansji dyskontów?

Moda na lokalne produkty, jakość i indywidualne traktowanie klienta sprawiły, ze w polskich miastach odżywają bazary. Przy wsparciu Unii Europejskiej, która na odbudowę bazarów daje spore pieniądze - pisze Dziennik Gazeta Prawna.
  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 27-09-2012, 08:33
Targowiska zagrożą ekspansji dyskontów?
Targowiska do tej pory przegrywały z dyskontami. Już wkrótce może się to zmienić…

Jak podaje DGP, w małych i dużych miastach powstają nowoczesne targowiska, na których lokalni producenci mogą sprzedawać warzywa i owoce oraz regionalne specjały. Niektóre miasta, jak Kraków czy Warszawa, modernizują miejskie bazary. Kraków na rewitalizację pięciu targowisk przeznaczy 500 tys. zł. W Warszawie rewitalizowane jest m.in. targowisko przy ul. Szembeka.

Spartańskie warunki handlowe, brak parkingów i często słaba jakość towarów sprawiły, że pod koniec lat 90-tych rynek bazarów zaczął się kurczyć. W ciągu ostatnich 20 lat, dyskonty oraz hiper- i supermarkety przejęły ponad 50 proc. polskiego rynku. By przetrwać, bazary musiały postawić na jakość towaru i obsługi, niektóre postawiły na specjalizację. Przykładem są bazary z ekologiczną żywnością, które notuja stały wzrost zainteresowania. Polskie targowiska biora przykład z bazarów z Paryża, Londynu, Barcelony, czy Nowego Jorku. Tam targowiska juz od kilku lat wracają do łask - czytamy w DGP.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jakub 2012-09-27 09:47:49

    Paranoja. Coś co było normalne \"od dziada, pradziada\" ma niby być jakąś rewolucją? Targowiska istnieją od zawsze, od kiedy pamiętam i cieszą się popularnością. Z tego co widzę, to w miejscowościach gdzie istnieją bazary i dyskonty, funkcjonuje i jedno i drugie. Teza, że targowiska powstrzymają dyskonty jest idiotyczna, bo to dwa różne rodzaje handlu. Targowiska sprzedające lokalne warzywa i owoce, lokalne produkty żywnościowe są czymś normalnym i powinny być czymś normalnym. Nie wierzę jednak, by miały tam być sprzedawane regionalne produkty (nie lokalne, a produkty pochodzenia), bo to nie ta kategoria. Produkty takie powinny być sprzedawane w sklepach specjalistycznych, sklepach dla smakoszy, tak jak to się dzieje za granicą. Mam nadzieje, że przy organizacji tych targowisk, nikt nie będzie małpował pomysłów z zagranicy, bo Polacy mają inne upodobania kulinarne niż zagranica, a targowiska nie są czymś nowym, tylko czymś normalnym, co było od zawsze.

    Odpowiedz
  • knrx 2012-09-27 10:01:35

    U mnie na wsi jest targowisko zaraz przy biedronce i jedni i drudzy dobrze funkcjonuja.

    Odpowiedz
  • Jakub 2012-09-27 17:08:52

    Ano właśnie, doszedłem do tego samego wniosku i to obserwując wiele miejsc. Co więcej, zauważyłem nawet, że Biedronki, budowane w kompleksach handlowych, nie jako samodzielne sklepy, napędzają klientów dla sprzedawców wystawiających świeże warzywa czy owoce. Tak więc tytuł powinien brzmieć: Ekspansja dyskontów sprzyja rozwojowi targowisk. Nie ma więc tego złego, co by na dobre nie wyszło.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!