• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Technologia pomaga ograniczyć sklepowe kradzieże

Technologią, która wspiera ograniczanie kradzieży jest już od dość dawna monitoring wizyjny. Jednak dzisiaj, system wzbogacony o inteligentną analitykę, daje sprzedawcom zupełnie nowe możliwości poznania ludzkich reakcji, a tym samym zapobiegania rabunkom.
  • Autor: pp
  • Data: 24-05-2021, 11:06
Technologia pomaga ograniczyć sklepowe kradzieże
Technologie a kradzieże w sklepach; fot. shutterstock.com

Kluczową kwestią w zapewnieniu bezpieczeństwa w sklepie, jest pokrycie całej jego powierzchni systemem dozoru wizyjnego. Szczególnie ważne są obszary tzw. wysokiego ryzyka, w tym punkty sprzedaży (POS) i wyjścia. Tak skonstruowany monitoring, może zostać wzbogacony o dodatkowe, inteligentne funkcje, które pozwolą zmniejszyć liczbę kradzieży.

Zliczanie liczby osób obecnych na terenie sklepu

Jedną z nich jest możliwość zliczania liczby osób obecnych na terenie sklepu. Jest to rozwiązanie, które wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale także pozwala m.in. zliczać konwersje. W sklepach spożywczych, szczególnie wielkopowierzchniowych, rzadko zdarza się aby klient wszedł bez intencji zakupu. Tym samym punktem, w którym najczęściej dochodzi do kradzieży są bramki wejściowe, przez które, wbrew regułom, wychodzą osoby nieprzechodzące obok kas. Są to zatem potencjalne miejsca kradzieży. Jednym ze sposobów proaktywnego przeciwdziałania temu problemowi jest technologia wykrywania kierunku.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Oprócz śledzenia liczby odwiedzających, analizy z wykrywaniem kierunku zainstalowane w kamerach mogą automatycznie włączać alarm, gdy dana osoba próbuje wyjść w niepożądanym miejscu - na przykład przez bramki wejściowe. Dodatkowo, może zostać także uruchomione migające światło, czy powiadomienie dźwiękowe, zawiadamiające personel – podkreśla Dagmara Pomirska z Axis Communications.

Pracownicy a kradzieże w sklepach

Oczywiście, źródłem kradzieży mogą okazać się również pracownicy. Okazuje się bowiem, że w przytoczonych na wstępie statystykach, główną rolę odgrywają właśnie kradzieże wewnętrzne. Mimo to, właściciele sklepów często nie przykładają do nich tak dużej wagi, jak do tych związanych z klientami. Tymczasem, istnieje wiele metod, dzięki którym pracownicy wymykają się z towarami sklepowymi: konsumują je na miejscu, zabierają gotówkę z kas, czy też za pośrednictwem osoby trzeciej wynoszą produkt poza teren sklepu. Wiele z tych przestępstw ma jedną wspólną cechę: mają miejsce w obszarach, w których brakuje odpowiedniego dozoru wideo, na przykład tam, gdzie wstęp powinien mieć tylko personel.

Oprócz zwiększenia zasięgu dozoru wizyjnego w sklepie, właściciele mogą spróbować wyrywkowo sprawdzać swoich pracowników, jednak to strategia, która może wpływać na motywację zespołu. Dzięki analityce wideo, tego typu kontrole mogą zostać poparte materiałem dowodowym, który pozwoli odeprzeć zarzuty o nieuczciwe atakowanie pracowników. Dodatkowo, sam system może przypominać o kontroli, a więc wybór ekspedienta będzie obiektywny i niezwiązany z jego relacją z przełożonymi.

Elektroniczny nadzór nad artykułami (EAS)

Jak w każdym systemie zabezpieczeń, również w dozorze powierzchni handlowych, kluczowe jest zestawienie kilku elementów, by móc zyskać pełen obraz sytuacyjny. Warto analizować transakcje, by móc szybko wyłapać nietypowe zachowania. Pomocny w tym może okazać się elektroniczny nadzór nad artykułami (EAS).

W zakresie monitoringu, najpopularniejsze są wciąż rozwiązania wideo - dobrze więc pamiętać, by stawiać na wysokojakościowe kamery, pozwalające spostrzegać nawet najmniejsze detale. Dołączona do nich analityka może pomóc w ochronie przed kradzieżami, dzięki np. automatycznej analizie koszyka zakupów w celu zidentyfikowania produktów, które weszły do niego, ale nie zostały opłacone.

- Już dziś istnieje możliwość wykorzystania sprytnych algorytmów do wykrywania incydentów w kasach samoobsługowych, gdzie kupujący unikają skanowania produktów. Zauważamy, że tego typu rozwiązania szybko zyskują na popularności wśród specjalistów ds. zapobiegania stratom w handlu detalicznym. Warto stawiać na nowe rozwiązania, które dzięki integracji pozwalają znacznie ograniczyć kradzieże, a tym samym utrzymać satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe – dodaje Dagmara Pomirska.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!