Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Tesco, Aldi i Carrefour wśród najcenniejszych marek świata

W siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, Walmart osiągnął wartość marki na poziomie 34,4 mld USD i zajął pierwsze miejsce w rankingu sektora handlu detalicznego. Na trzecim miejscu uplasowała się sieć Tesco, na 7. Aldi, na 8. - Ikea, 9. miejsce zajął Carrefour, a pierwszą dziesiątkę zamyka Auchan. Miejsce 14. zajął Lidl.


Autor: wirtualnemedia.pl
Data: 04-06-2012, 14:54

Walmart przesunął się o jedno miejsce w rankingu sieci detalicznych pomimo spadku wartości o 8 proc. Na drugie miejsce spadła sieć Amazon, tracąc 9 proc. wartości, która wyniosła 34 mld USD.

- Do wzrostu wartości marki Walmart przyczyniła się jej międzynarodowa ekspansja, w tym także na rynki Afryki, który jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się regionów - Walmart nabył tam sieć Massmart" - zwraca uwagę Peter Walshe, dyrektor ds. rankingu BrandZ w firmie Millward Brown.

Autorzy rankingu zwracają uwagę, że Walmart z powodzeniem poradził sobie z wyzwaniami wynikającymi z „ucyfrowienia" konsumentów, którzy mają obecnie stały dostęp do jej rywali. Walmart zbudował swoją ofertę wokół wszelkich możliwych punktów kontaktu z konsumentem (tzw. touchpoints). Marka udoskonaliła obsługę klienta, oferując w swoich sklepach dostęp do bezprzewodowego internetu, zmieniła strukturę portfela pod kątem aktywności w internecie i w realu oraz zaoferowała posiadaczom telefonów komórkowych możliwość zamawiania towarów bezpośrednio z aparatów telefonicznych i zapłaty przy odbiorze w sklepie, jeżeli nie chcą lub nie mogą korzystać z płatności kartą kredytową.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sieć Tesco wyhamowała ostatnio tempo ekspansji fizycznej i na nowo zwróciła uwagę na jakość obsługi klienta. Sieć ta ogłosiła niedawno, że planuje zatrudnić jeszcze 8 tys. pracowników bezpośredniej obsługi klienta w samej Wielkiej Brytanii.

- Jakość obsługi staje się ważnym elementem tego, co nazywamy doświadczeniem konsumenckim (consumer experience). Jakość obsługi bezpośredniej w sklepach stała się w tym roku oczkiem w głowie wielu sieci handlowych, a dzięki inwestycjom w nowe technologie można wyposażyć pracowników w lepszą wiedzę. Koncepcja detalicznej obsługi wielokanałowej oznacza, że sieć zapewnia obsługę także w sytuacjach, gdy klienci robią zakupy przez internet jednocześnie w tym czasie kiedy fizycznie przebywają w sklepie. Sieci takie jak John Lewis i Tesco w Wielkiej Brytanii czy Walmart w USA oferują obecnie bezpłatny bezprzewodowy internet w swoich sklepach - powiedział Walshe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Peter Walshe RSS ALERT    /    Aldi RSS ALERT    /    WalMart RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    BrandZ RSS ALERT    /    marka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.88.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!