Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Tesco będzie chciało odzyskać rentowność w Polsce

Według IGD Retail Analysis, w ciągu ostatnich trzech lat Tesco Polska podjęło wiele działań, które przyniosły pozytywne efekty w postaci poprawy rentowności i obniżki kosztów. Jednak, aby powstrzymać spadki sprzedaży w Polsce, sieć Tesco powinna podjąć próbę odzyskania przychodów utraconych w wyniku niehandlowych niedziel, a na razie nie widać takich inicjatyw.

Tesco będzie chciało odzyskać rentowność w Polsce
fot. materiały prasowe
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 28-05-2019, 16:51

Analitycy ostrzegają, że w razie wejścia w życie podatku od obrotów sieci handlowych, obniżeniu mogą ulec zyski Tesco Polska. 

IGD Retail Analysis zwraca uwagę, że Polska wypada najsłabiej na tle pozostałych oddziałów Tesco z naszego regionu. - Tesco Central Europe w 2018 r. odnotowało 4,5-proc. spadek sprzedaży przy stałych kursach wymiany walut, osiągając poziom 6,0 mld GBP (7,6 mld USD). Częściowo wynikało to z 2,3-proc. spadku sprzedaży LfL, spowodowanego brakiem udziału Tesco w regionie w promocjach Balck Friday. Na wyniki wpłynął również spadek, o 9,1 proc., sprzedaży w Polsce, co było efektem zamknięcia 62 sklepów, a także zmniejszenia się liczby dni handlowych o 25, na co wpływ miał niedzielny zakaz handlu – napisali analitycy w raporcie. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Analitycy zauważyli, ze Tesco Polska udało się odwrócić niekorzystny trend spadku rentowności, dzięki trzyletniemu programowi restrukturyzacji, co pomogło zwiększyć zysk w regionie w 2018 r. - Tesco dokonało tego, reorganizując swoje operacje logistyczne i w sklepie, dzięki czemu osiągnęło efektywność kosztową i mogło zaoferować klientom niższe ceny. To pomaga mu konkurować z dyskontami – oceniają analitycy.

Mimo spadku sprzedaży w regionie Europy Środkowej, Tesco odnotowało poprawę marży operacyjnej z 1,8 proc. w 2017 r. do 2,9 proc. w 2018 r. Znaczna część tego wzrostu wynika z zamknięcia nierentownych sklepów w Polsce, ponadto także z oszczędności wprowadzonych w sklepie i logistyce.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    IGD Retail Analysis RSS ALERT    /    zyski Tesco RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.230.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!