Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Tesco chce zwiększyć powierzchnię handlową w naszym regionie z 2,2 do 4,1 mln mkw.

Brytyjska sieć handlowa planuje w ciągu pięciu lat podwoić powierzchnię sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej. Tesco chce również przyspieszyć uruchamianie mniejszych formatów - podał Reuters.

Tesco chce zwiększyć powierzchnię handlową w naszym regionie z 2,2 do 4,1 mln mkw.

Autor: Reuters/.gazeta.pl/rp.pl
Data: 23-11-2010, 15:11

Tesco chce do 2014-15 r. zwiększyć powierzchnię sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej do 4,1 mln metrów kwadratowych z obecnych 2,2 mln.

Plany ekspansji sieci obejmują otwarcie większej liczby hipermarketów o powierzchni powyżej 5 tysięcy mkw., jednak rozwój będzie opierał się głównie na mniejszych sklepach.

Tesco chce rewitalizować także hipermarkety oraz rozwijać koncept sklepu Tesco Extra. Po odnowieniu czterech z nich w ostatnim czasie tygodniowa sprzedaż wzrosła 19 proc. zaś liczba klientów o 14 proc. Plan inwestycyjny zakłada otwieranie kolejnych hipermarketów o powierzchni ponad 65 tys. mkw., ale także mniejszych z 2-4 tys. mkw. oraz niewielkich sklepów w formacie Tesco Express.

Jak portalspozywczy.pl informował pod koniec października polski oddział sieci Tesco przekroczy tegoroczny plan otwarć o 10 proc. To oznacza, że operator otworzy w naszym kraju ponad 50 placówek, podobnie plany Tesco ma na następne lata.

 - Myślę, że do końca roku liczbę tę uda się zwiększyć o przynajmniej 10 proc. Zaś w kolejnych latach liczba nowych sklepów będzie nie mniejsza niż w roku 2010 - mówił naszemu portalowi  Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

Od początku roku finansowego (do 25 października) Tesco uruchomiło w Polsce 17 sklepów, w tym 4 hipermarkety. - Zgodnie z naszymi założeniami, większość nowych sklepów przypada na drugą połowę roku. To 40 kolejnych sklepów i 1200 nowych miejsc pracy  - zapowiadał Czesław Grzesiak.

Obecnie brytyjska sieć ma około 850 sklepów w Czechach, Polsce, Turcji, na Słowacji i na Węgrzech, w których w roku obrotowym zakończonym w lutym 2010 roku sprzedała towary o wartości 7,6 miliarda funtów, co odpowiada około 12 proc. całkowitej sprzedaży Grupy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    Tesco Express RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.202.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!