Tesco: Fleksitarianie nakręcają bezmięsny trend
W Tesco prawdziwe mięso i substytuty mięsa będą teraz znajdować się obok siebie. Brytyjska sieć supermarketów zauważyła, że weganizm jest największym od dekady trendem żywnościowym i odpowiada na niego uruchamiając nową ladę mięsną - czytamy w serwisie dlahandlu.pl.

Obecnie, według badania Kantar, w jednym proc. wszystkich gospodarstw domowych mieszka weganin, w 5 proc. wegetarianin, a w 10 proc. osoby, które określa się jako fleksitarian (eliminują mięso z diety). Częściowo, dzięki kampaniom takim jak „Poniedziałki bez mięsa”, 21 proc. wszystkich brytyjskich gospodarstw domowych zmniejszyło spożycie mięsa, a według „Veganuary 2019” w trakcie kampanii sprzedano 150 mln posiłków bez mięsa więcej, niż w poprzednim roku.
Fleksitarianie najbardziej "nakręcają" ten trend: w Wielkiej Brytanii 92 proc. posiłków roślinnych spożywanych w 2018 r. zostało zjedzonych przez nie-wegan. - Widzimy nowy rodzaj shopperów - bardziej świadomych własnego zdrowia i zmian zachodzących w środowisku oraz zadowolonych z dokonywania zmian w diecie - mówi Derek Sarno, który w Tesco sprawuje stanowisko dyrektora ds. innowacyjnych produktów roślinnych.
Więcej na dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.