Tesco: Mniej hipermarketów, więcej małych sklepów, modernizacja placówek
Prezes Grupy Tesco Phil Clark zapowiedział, że brytyjski operator ograniczy plany ekspansji na Wyspach i wyda miliard funtów na poprawę funkcjonowania istniejących sklepów.
Tesco chce się skoncentrować na poprawie funkcjonowania istniejących sklepów, a także obszarach, w których widzi największe szanse na wzrost czyli sprzedaży internetowej oraz rozwoju sieci małych sklepów spożywczych. Brytyjski operator zmniejszy liczbę otwarć hipermarketów.
W roku finansowym 2012/13 Tesco otworzy o prawie 40 proc. mniej powierzchni handlowej niż rok wcześniej. Tym samym wydatki kapitałowe grupy spadną do 3,3 z 3,8 mld funtów w roku finansowym 2011-12.
Grupa zmodernizuje w tym roku 430 brytyjskich sklepów, czyli 25 procent swojej powierzchni handlowej w Wielkiej Brytanii. Placówki zyskają atrakcyjniejszy wygląd, cieplejsze kolory, lepsze oświetlenie i czytelniejsze oznaczenia.
Tesco ma ponad 6 tys. sklepów w 14 krajach.
