• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Tesco nie próżnuje w wakacje - otwiera placówki w różnych formatach. W planach 1000 nowych lokalizacji dla sklepów

W lipcu Tesco otworzyło 7 nowych sklepów, a w sierpniu i w pierwszych dniach września planuje otworzyć 6 kolejnych, czyli łącznie 13 marketów z kilkudziesięciu zaplanowanych na rok 2011/12. Sieć nieustannie szuka też gruntów lub powierzchni handlowych pod nowe sklepy różnej wielkości, od hipermarketów ze stacjami benzynowymi po małe, osiedlowe i lokalne sklepy.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2011, 11:36
Tesco nie próżnuje w wakacje - otwiera placówki w różnych formatach. W planach 1000 nowych lokalizacji dla sklepów
Niedawno otwarty sklep Tesco w Raciborzu był tysięcznym sklepem tej sieci w Europie Środkowej

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W najbliższych latach Tesco chce kupić lub wynająć ponad tysiąc nowych lokalizacji w około 600 miejscowościach.

Nowe placówki Tesco mogą powstawać już w miejscowościach liczących 2 tysiące mieszkańców, jeśli łącznie w gminie mieszka 5 tys. osób. Sieć może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw.

- Ekspansja sieci handlowych nie ma jednego kierunku, np. do mniejszych miejscowości. Tesco buduje nowe sklepy w małych miejscowościach i w metropoliach, wszędzie tam, gdzie nadal są klienci z utrudnionym dostępem do nowoczesnego handlu - mówi Paweł Dworak, dyrektor ekspansji Tesco Polska.

Tego lata największe sklepy Tesco powstały bądź wkrótce powstaną w Grójcu - 3 000 mkw., Kędzierzynie-Koźlu - 2 000 mkw., Raciborzu - 1 700 mkw. oraz w Warszawie-Ursus - 1 600 mkw. powierzchni handlowej. Pozostałe nowe lokalizacje to sklepy o powierzchni od 800 mkw. w Myślenicach po 600 mkw. w Żabnie w woj. małopolskim - najmniejszej miejscowości, w której tego lata otwiera się Tesco - Żabno liczy bowiem około 4300 mieszkańców.

Nieruchomości pod nowe sklepy najczęściej były kupowane lub wynajmowane od firm i deweloperów. W przypadku pięciu sklepów, Tesco zawarło umowy kupna-sprzedaży lub najmu z prywatnymi właścicielami gruntów lub budynków.

Łącznie na inwestycje w roku 2011/12 sieć planuje wydać miliard złotych.

W czerwcu br. centrala Tesco ogłosiła, że planuje podwoić swoje zyski z działalności biznesowej w Europie Środkowej i Wschodniej do 10 proc. w roku 2014/15 poprzez regionalizację dostawców, otwieranie różnorodnych sklepów i sprzedawanie większej ilości usług takich jak: stoiska z telefonami, salony optyczne, apteki, usługi foto i rozwój usług finansowych.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!