Sieci handlowe przeznaczyły w 2018 roku na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 1,84 mld zł czyli 2,5 proc. więcej niż w 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą w tej kategorii był Lidl Polska, który zwiększył nakłady na promocję w mediach o 18,9 proc., z 627,2 do 745,9 mln zł. Drugie miejsce pod względem wydatków reklamowych zajmuje Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka z budżetem w wysokości 347,7 mln zł, większym w porównaniu do 2017 roku o 18,1 proc. Trzecia na podium jest sieć Kaufland Polska, która z czołówki marketów spożywczych najbardziej zwiększyła w skali roku nakłady reklamowe - o 45,1 proc., z 142,4 mln zł do 206,6 mln zł. Wydatki dwóch kolejnych w rankingu reklamowym sieci handlowych spadły w skali roku. Carrefour zmniejszył je o 1,4 proc., do 162,9 mln zł, a Tesco Polska - zredukował je o 46,5 proc., do 111,8 mln zł.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl