Ponadto, obecnie już wszystkie hipermarkety firmy w Europie Środkowej oferują „niedoskonałe” warzywa i owoce, a tym samym - wspierają dostawców w ograniczaniu ilości marnowanej żywności.

Według danych raportu Fusions, rocznie w Europie 9,1 mln ton żywności trafia do kosza już na etapie produkcji. Jedynym z powodów wyrzucania  warzyw i owoców jest ich kształt, rozmiar lub waga, która nie odpowiada wyznaczonym standardom.

Odpowiedzią Tesco było wprowadzenie już na początku 2017 r. pierwszych produktów Perfectly Imperfect do 14 sklepów w Polsce. Obecnie ponad 200 placówek w Polce oferuje pełną gamę linii Perfectly Imperfect wraz z dwoma nowościami. Teraz klienci poza wcześniej dostępnymi ziemniakami,  marchwią, burakami i jabłkami mogą sięgnąć po „nieidealne” papryki i ogórki.

Firma zapewnia, że wraz z dostawcami będzie rozwijać asortyment, dzięki któremu zmniejsza się skala marnowania żywności. 

Tesco Polska już od 4 lat przekazuje nadwyżki żywności bezpośrednio ze sklepów do Banków Żywności i lokalnych organizacji charytatywnych. Akcja Perfectly Imperfect ma na celu uświadomienie konsumentom, ile pożywienia marnuje się już w czasie produkcji i dystrybucji. Korzyści z kupowania nieidealnych produktów odnoszą zarówno rolnicy, jak i konsumenci.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl