Tesco w Polsce zwiększyło obroto o 9,1 proc. do 11,5 mld zł
Obroty Tesco za rok finansowy 2010/11 wyniosły 11,5 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 9,1 proc. Władze Tesco twierdzą, że dobry wynik jest zasługą strategii firmy, która zakłada jej rozwój w wielu formatach sklepów. - Oczekiwania klientów i możliwości prowadzenia działalności handlowej są różne w różnych miejscach. Dlatego otwieramy zarówno małe, osiedlowe sklepy, jak i tradycyjne hipermarkety. W 2010 pojawił się format Tesco Extra, a w 2011 ruszamy ze sprzedażą przez internet - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Wzrost obrotów Tesco o 9,1% wobec 6,5% rok wcześniej jest w dużej mierze zasługą rozwoju sieci sklepów. W roku 2010/11 Tesco otworzyło 42 sklepy wobec 24 rok wcześniej. Ponadto, sieć powiększyła 3 placówki oraz przeprowadziła modernizacje 80.
Plany na rok 2011/12 zakładają otwarcie 87 sklepów, w tym 4 hipermarketów Tesco Extra. Ponadto do standardu Extra dostosowanych zostanie co najmniej 8 istniejących hipermarketów.
W ubiegłym roku na polskim rynku zadebiutował koncept Tesco Extra, który oferuje szeroki wybór produktów - 45 tys. linii - oraz serwisy dodatkowe, takie jak optyk, punkt foto, telefonia i drogeria. Poszerzyła się gama produktów marki własnej.
W 2010 roku pojawiło się 450 nowych linii, w tym wyroby pod marką Tesco Finest i Tesco Organic. Z 5200 do 9200 powiększyła się oferta produktów regionalnych, pochodzących od lokalnych dostawców i dostępnych tylko w wybranych sklepach regionu.
