Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Tesco wygrywa proces z siecią Lidl. Lidl rozważy złożenie skargi kasacyjnej

  • Autor: pr
  • Data: 15-10-2012, 14:16
Porównywanie cen przez sieci handlowe jest dozwolone - orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie, oddalając w całości powództwo sieci Lidl przeciw Tesco. Tesco od 2008 roku umieszcza przy półkach ceny wybranych produktów dostępnych w konkurencyjnych sklepach.
Tesco wygrywa proces z siecią Lidl.  Lidl rozważy złożenie skargi kasacyjnej
Tesco

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sąd nie podzielił zarzutów wysuwanych przez sieć Lidl, że dokonywane przez Tesco porównanie cen jest czynem nieuczciwej konkurencji. Korzystny dla Tesco wyrok Sądu z 10 października jest prawomocny.

Sąd Apelacyjny uznał, iż stosowana przez Tesco koncepcja informowania klientów o cenach w innych sklepach jest zgodna z prawem i zasadami uczciwej konkurencji.

Dalsza część artykułu (80%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (4)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Schwartz;-) 2012-10-15 14:38:57

    Teraz wystarczy, że Lidl obniży ceny w swojej sieci i porówna z tym, które podaje u siebie Tesco. Wtedy okazałoby się, że Tesco wprowadza klientów w błąd co nie jest zgodne z prawem i zasadami uczciwej konkurencji. W takiej sytuacji sąd orzekłby winę Tesco... nie żebym podpowiadał;-) BTW żadna sieć nie prowadzi monitoringu 24h/dobę.

    Odpowiedz
  • Jestem przeciwko dyskontom. 2012-10-15 14:59:29

    Bzdury, przecież ta firma podaje porównania z różnymi sieciami, także z Biedronką, a właściwie głównie z nią. Jakoś JMD nie kłóciło się i nie podawało do sądu innej sieci. To właście Schwarz Gruppe zachowało się niezgodnie z zasadami etyki i konkurencji. W Niemczech, nikt nikomu w ten sposób nóg nie podstawia, telewizja nadaje programy o róznych markach, gdzie czarno na białym podaje się plusy i minusy każdej marki. Podawano i Lida, także jego konkurencję w RFN, sieć Aldi(zarówno północ i południe). Oceny nie były pozytywne dla żadnej z marek, a jakoś nikt nikogo nie skarżył. Jeśli firma skarży inną o takie \"pierdoły\" to znaczy, że ma coś do ukrycia. W programie ARD podano zresztą, że Lidl, podobnie jak Aldi maskują się ze wszystkim z czym mogą.

    Odpowiedz
  • ktoś 2012-10-15 23:52:31

    Biedronka już dawno znalazła na to sposób - złożyła nacisk producentom markowym, by ci produkując dla Biedronki to żeby pojemności takich produktów były dość nietypowe, jak np. Coca Cola w butelce 1,75l.

    Odpowiedz
  • porownywanie cen 2012-10-17 08:04:55

    @ktos Nietypowo gramatura nie jest zadna przeszkoda w porownaniu ceny. Wystarczy porownac cene bazowa.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!