Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Tesco zwiększa w Polsce obroty o 8,8 proc. i zapowiada znaczne inwestycje

Obroty Tesco za rok finansowy 2011/12 wyniosły 12,6 mld zł (11,0 mld zł bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8,8 proc. - Wzrost sprzedaży to zasługa rozwoju sieci sklepów i ciągłego dostosowywania się do nowych preferencji klientów. Doskonałym tego przykładem są sklepy Extra, notujące wysokie wzrosty sprzedaży - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Tesco zwiększa w Polsce obroty o 8,8 proc. i zapowiada znaczne inwestycje
W roku 2011/12 Tesco otworzyło 51 nowych sklepów wobec 42 rok wcześniej

Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 18-04-2012, 09:59

Sprzedaż Like-For-Like polskich sklepów Tesco (za rok finansowy od 1 marca 2011 r. do 29 lutego 2012 r.) wzrosła o 2 proc.

Rok 2011 to kilkadziesiąt nowych placówek, dalszy rozwój konceptu Tesco Extra i wzrost sprzedaży - mimo skurczenia się rynku detalicznego w Polsce. Według GUS wartość sprzedaży detalicznej żywności w cenach stałych spadła w 2011 r. o 2,2 proc.

W 2011 roku Tesco otworzyło 12 sklepów Tesco Extra, z czego 8 to placówki odnowione. Sklepy oferują szerszy wybór produktów - średnio o 5 tys. linii - oraz dodatkowe usługi. Dostosowanie 8 hipermarketów do standardu Extra w dużej mierze przyczyniło się do ogólnego wzrostu sprzedaży porównywalnej (tzw. LFL) firmy. Sprawdzone rozwiązania ze sklepów Extra były przenoszone do pozostałych hipermarketów - przykładem może być przebudowa działów przemysłowych w 21 hipermarketach, 9 nowych samoobsługowych restauracji Bistro czy 55 kolejnych sklepów z kasami samoobsługowymi.

W sektorze usług dodatkowych pojawiły się nowe serwisy, jak ubezpieczenia komunikacyjne i na życie, karta kredytowa związana z programem Clubcard czy lifestyle'owy magazyn dla klientów Tesco. Z operacyjnego punktu widzenia, największy nacisk położony został na rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji, czego symbolem jest uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Gliwicach.

Wzrost obrotów o 8,8 proc. jest w największym stopniu zasługą rozwoju sieci sklepów. W roku 2011/12 Tesco otworzyło 51 nowych sklepów wobec 42 rok wcześniej. Tesco inwestowało w dużych miastach, jak Warszawa, Bydgoszcz czy Częstochowa, ale i otwierało nowe sklepy w mniejszych miejscowościach, jak liczący tysiąc mieszkańców Gajków w woj. dolnośląskim czy 3-tysięczne Łącko w Małopolsce. Plany Tesco na rok 2012/13 zakładają dalszy rozwój sieci. Firma deklaruje, że w dalszym ciągu będzie otwierać sklepy wszystkich formatów - zarówno super, jak i hipermarkety.

- W 2012 roku najważniejszy będzie - jak zawsze - klient - mówi Ryszard Tomaszewski. - Miniony rok pokazał, że jak nigdy dotąd liczy się cena i jakość. Na tym budujemy naszą strategię na najbliższe lata. Drugi ważny obszar to szukanie sposobów zwiększania naszej efektywności i nowoczesności. Tu przykładem będzie wprowadzanie elektronicznych etykiet cenowych, dalsze zmiany w operacjach sklepowych i dystrybucji czy start sprzedaży z wykorzystaniem internetu.

W 2012 roku Tesco będzie kontynuować swoje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Zorganizuje dziesiątą już edycję flagowego programu „Tesco dla szkół", który jest długofalową inwestycją Tesco w poprawę wyposażenia polskich gimnazjów i szkół podstawowych. Firma zrealizuje kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego, powołując do życia fundację korporacyjną.

Cała Grupa Tesco zanotowała wzrost zysku o 1,3 proc. do 3,76 mld funtów. 

Tesco Polska ma w Polsce ponad 420 sklepów, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ryszard Tomaszewski RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    hipermarkety Tesco RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • kazik 2012-04-18 10:14:35
    To nie wzrost sprzedaży tylko ..podwyżki cen
  • krakus 2012-04-19 08:12:45
    kiedyś robiłem zakupy w tesco, ale tearz w całym krakowie jest 1 hipermarket z duzym asortymentem. Do mniejszych formatów nie ma po co wchodzić - asortyment jak w biedronce. trzeba szukać w innych sklepach......
  • markus 2012-04-20 00:25:34
    TE reklamowki im nie zapomne...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.108.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!