Tesco zwiększyło sprzedaż w swoich sklepach na całym świecie o 7,7 proc.
Przychody ze sprzedaży Grupy Tesco wzrosły w III kwartale finansowym zakończonym 28 listopada wzrosły o 7,7-proc. - W tym kwartale kontynuujemy postępy we wzroście wszystkich kategorii - mówi Terry Leahy, Chief Executive Tesco PLC.

Na arenie międzynarodowej wzrost sprzedaży sięgnął 12 proc. w rzeczywistych kursach wymiany walut (5,4 proc. przy stałych kursach).
W Europie sprzedaż wzrosła o 5,7 proc. (0,6 proc. przy stałych kursach walutowych). Najszybciej rosła sprzedaż w Azji - o w 18,9 proc. (10,5 proc. przy stałych kursach walutowych). To wynik wielu nowych otwarć w całym regionie, a także przejęcia sklepów w Korei.
W dużej mierze tak dobry wynik brytyjski detalista zawdzięcza pierwszej w historii konsolidacji rezultatów Tesco Bank i koreańskiej sieci Homever. Udział finansowego ramienia w przychodach szacowany jest na ponad 1,5 proc.
Sprzedaż w brytyjskich placówkach wzrosła o 2,8 proc. bez uwzględniania paliw. To gorszy wynik niż w drugim kwartale, kiedy to dynamika wyniosła 3,1 proc. i słabszy od prognozowanego przez analityków (3 proc.).
Sprzedaż globalna trzeciego na świecie detalisty zwiększyła się ostatnim kwartale, zakończonym 28 listopada, o 12 proc. i przebiła szacunki ekspertów liczących na 7 proc. dynamikę.
