Tłok w sklepie i kolejki irytują polskich konsumentów
Gdzie robimy zakupy?
Polscy konsumenci robią zakupy spożywcze i chemiczne w wielu różnych sklepach, w zależności od potrzeb. Najczęściej, bo dwa razy w tygodniu, chodzą do dyskontów i małych sklepów nienależących do sieci. Raz w tygodniu odwiedzane są stoiska na bazarach i targowiskach, głównie przez najstarszych respondentów. Na większe zakupy Polacy wybierają się zazwyczaj raz w miesiącu – wtedy z reguły udają się do hiper- i supermarketów. Oferta tych obiektów najbardziej odpowiada osobom będącym w dobrej i bardzo dobrej sytuacji finansowej. Wyniki raportu pokazują, że najrzadziej robimy zakupy spożywcze i kosmetyczno-chemiczne przez Internet – raz w miesiącu lub rzadziej.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Największe problemy?
Klientom sklepów z artykułami spożywczymi i chemicznymi najczęściej przeszkadza tłok – aż 98 proc. proc. respondentów uważa to za problem. Nieco mniej, bo 96% badanych, skarży się na możliwość płatności tylko gotówką, a dla 94 proc. irytujący jest zbyt mały parking lub jego brak.
Biorąc pod uwagę ogólną ocenę sklepów, polscy konsumenci narzekają też na nieprzyjemny zapach, bałagan oraz brudne wózki i koszyki.
Co jeszcze nam przeszkadza?
Polakom szczególnie przeszkadzają sytuacje, gdy inne ceny produktów podane są na półce, a inne przy kasie podczas dokonywania transakcji. Na problem ten zwróciło uwagę najwięcej respondentów (96 proc.), uznając go jednocześnie za najważniejszy w obszarze cen i promocji. Równie irytujące są też m.in. etykiety cenowe umieszczone w złym miejscu, promocyjna cena wyższa niż regularna czy brak towarów w promocyjnych cenach w czasie trwania promocji.
Choć ceny są nadal istotnym elementem przy podejmowaniu decyzji zakupowych, polscy konsumenci oczekują od sklepów coraz więcej. Tymczasem 93 proc. biorących udział w badaniu uważa, iż w sklepach jest za mały wybór produktów, a zdaniem 92 proc. - istnieje za mała ich różnorodność w danej kategorii. Tyle samo ankietowanych jest przekonanych
o niskiej jakość większości produktów.
Wyniki raportu potwierdzają, że istotną barierą dla klientów są częste zmiany w układzie sklepu i rozmieszczeniu produktów. To znaczący problem dla 97 proc. respondentów, tym bardziej, że skutkuje trudnościami z odnalezieniem produktów w danym dziale. Wśród 95 proc. badanych zastrzeżenia budzi również sposób oznakowania działów.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Carrefour szukał nowych konceptów. Otworzył ponad 120 outletów w swoich sklepach
-
Przejęcie Carrefoura dobrą informacją dla polskiego konsumenta
-
Ukraina: Dlaczego sklepy nie zarabiają mimo rekordowych obrotów?
-
Płatności w sklepie: Zamiast karty uśmiech do kamery lub machnięcie ręką
-
Biedronka rozwija sieć w Poznaniu. Co klienci będą mogli kupić taniej?
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
-
Czy podatek od handlu zostanie zawieszony z powodu inflacji?
-
Podrożały olej, masło, mięso wołowe, drobiowe i wieprzowe
-
Jak Polacy reagują na inflację?
-
Hipermarkety walczą o portfele Polaków. Jakich metod używają?
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)