• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

To efekt Biedronki - analityk o wzroście sprzedaży detalicznej w maju

Wzrost sprzedaży detalicznej o 7,7 proc. r/r w maju pozytywnie zaskoczył analityków, ale nie ma się z czego cieszyć. To tylko chwilowy efekt, który w dodatku w połowie zawdzięczamy wysokiej inflacji. W ujęciu miesięcznym sprzedaż detaliczna wzrosła o 0,9 proc., podczas gdy w kwietniu mieliśmy do czynienia ze spadkiem o 2,4 proc. m/m.
  • Autor: onet.biznes
  • Data: 26-06-2012, 20:40

- Nastąpiła poprawa w odniesieniu do danych z kwietnia, ale wówczas mieliśmy do czynienia z naprawdę mocnym tąpnięciem i spadkiem sprzedaży detalicznej do 5,5 proc. r/r z 10,7 proc. w marcu - mówi w komentarzu dla onet.biznes Łukasz Wróbel, główny analityk Noble Securities. - Z danych tych widać tzw. efekt Biedronki, czyli przenoszenie sprzedaży do dyskontów i to zawyża dane o sprzedaży detalicznej, ponieważ nie uwzględniają one danych z małych sklepów - dodaje.

Największy wzrost zanotowaliśmy w kategorii ‘żywność, napoje i wyroby tytoniowe' oraz ‘meble, RTV i AGD', wzrost sprzedaży w tej ostatniej kategorii można uznać za efekt Euro2012, część osób zdecydowała się z tej okazji wymienić np. telewizor na nowy.

Zdaniem analityka lepsze od oczekiwań dane o sprzedaży detalicznej wcale nie są aż tak dużym powodem do zadowolenia. - Należy pamiętać, że połowa tej dynamiki generowana jest przez wysoką inflację. Moim zdaniem jeszcze dane za czerwiec będą dobre ze względu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, jednak nie zmienia to faktu, że trend jest raczej spadkowy i na przełomie III i IV kw. 2012 r. będziemy zmierzać w kierunku 5 proc. - prognozuje główny analityk Noble Securities, w komentarzy dla onet.biznes.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • blogkupca.pl 2012-06-27 08:35:34

    O przyszłym efekcie Biedronki napisałem również na blogu. Więcej Biedronek, jeszcze więcej a będzie płacz oj będzie.

    Odpowiedz
  • tubylec 2012-06-27 09:16:35

    podaj adres bloga

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!