• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Trend "clean label" w strategiach producentów żywności w Polsce

Trend clean label (czysta etykieta) jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na wysoką jakość produktów spożywczych i przejrzystość w produkcji żywności oraz na odpowiednie oznakowanie. Coraz więcej producentów stara się sprostać tym wymaganiom - wynika z analizy firmy Mintel.
  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 02-12-2015, 07:08
Trend
Coraz więcej producentów żywności podąża za trendem "clean label"

Konsumenci domagają się więcej informacji na temat żywności, którą kupują: listy składników, pochodzenia, procesu produkcji, transportu czy przechowywania. Do tego odnosi się właśnie termin clean label (czysta etykieta) - jest stosowany wtedy, gdy produkt zawiera tylko oryginalne, znane składniki, których nazwy są łatwe do wymówienia. Koncepcja „czystej etykiety” jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na jakość i przejrzystość w produkcji żywności i napojów, etykietowania i regulacji.

Jak wspomniano w raporcie firmy Mintel, już 49 proc. Polaków deklaruje, że stara się unikać produktów żywności i napojów, które zawierają sztuczne dodatki i konserwanty. Trzech na dziesięciu Polaków regularnie sprawdza listę składników znajdujących się na opakowaniach produktów spożywczych. Polacy deklarują, że w szczególności sztuczne słodziki są wyróżniane jako składniki, których konsumenci chcą unikać.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem ekspertów Mintela, istnieją zatem duże możliwości dla polskich marek spożywczych do eksponowania naturalnych składników, aby zwiększyć pozycjonowanie i zaprezentować swoją „prostotę”.

Sosy, w tym ketchupy i majonezy są jednym z segmentów produktów spożywczych, których skład jest regularnie sprawdzany przez konsumentów. . Jednym z kluczowych czynników wpływających na wybór sosu jest brak sztucznych dodatków i konserwantów. Na trend ten odpowiedziała firma Roleski, która wprowadziła na rynek nową gamę ketchupów, które – jak podkreśla producent – są wolne od konserwantów, sztucznych dodatków, barwników, skrobi i kwasu cytrynowego, a zawierają więcej pomidorów.

Istnieją także inne kategorie produktów, które ulegają trendowi „clean label”. Jako przykłady firma Mintel podaje: krem-miód Hobee, który składa się tylko z dwóch składników (miodu i koncentratu malinowego) czy kanapkowy serek Turek Naturek składający się jedynie z twarogu i soli.

Jak podkreśla Mintel, pojęcie „czysta etykieta” nie odnosi się wyłącznie do braku dodatków lub środków konserwujących. Informacja na opakowaniu, dotycząca odżywczej wartości produktu, jest bardzo ważna dla konsumentów. Jednocześnie, konsumenci wymagają bardziej szczegółowej identyfikacji użytych składników, metod produkcji, pochodzenia produktu oraz walorów zdrowotnych.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • RSD 2015-12-08 13:17:44

    Słaby ten trend skoro np. ostatnio nie mogę kupić śmietany o składzie: śmietana.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!