Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Trendy na rynku detalicznym – raport TNS

Na naszych oczach krajobraz detaliczny ulega daleko idącym przeobrażeniom. Wzrasta wielokanałowość Polaków, rozumiana jako skłonność  do współkorzystania z coraz większej liczby formatów sprzedaży/sieci handlowych – wynika z raportu TNS Shopper DNA 2016.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-02-2016, 12:07

Jednocześnie, tradycyjne klasyfikacje graczy na rynku detalicznym (np. Modern Trade vs. Traditional Trade) wydają się nie nadążać za ewolucją rynku i zachowań klientów.

Sklepy Lidl przejmują rolę supermarketów, a Biedronka wpisuje się coraz pełniej w profil osiedlowych sklepów spożywczych. Sklepy tradycyjne w coraz mniejszym stopniu definiowane są przez lokalizację, a w coraz większym przez kontekst konkretnych oczekiwań dotyczących zakupów.

Z raportu TNS Shopper DNA 2016, dotykający kwestii kluczowych dla uczestników rynku detalicznego, wynika, że w rynkowym równaniu coraz istotniejszą rolę odgrywa e-commerce, zjawisko bardzo niejednoznaczne i różnie rozumiane zarówno jako punkt styku z klientem, jak i kanał sprzedaży.

- Z rozmów z klientami wiemy, że wypracowanie efektywnych strategii aktywacji kategorii i marek w tym kanale jest zadaniem niezwykle trudnym, przede wszystkim z racji braku przekrojowych danych – czytamy w raporcie TNS.

Z kolei tradycyjny model postrzegania procesu zakupowego, czyli pre-store vs. in-store, w coraz większym stopniu traci na aktualności, zważywszy na zmieniający się model ścieżki zakupowej w FMCG.

Raport Shopper DNA umożliwia śledzenie i zrozumienie zmian rynkowych, pozwalając na wspomaganie procesu podejmowania efektywnych decyzji biznesowych dla kategorii i marek w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel detaliczny RSS ALERT    /    sklepy detaliczne RSS ALERT    /    zachowania zakupowe klientów sklepów RSS ALERT    /    TNS RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.3.228.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!