Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Trzy czwarte Polaków robi zakupy w dyskontach

Na koniec 2011 roku w Polsce było 2,6 tys. sklepów należących do sieci dyskontowych. Wydaje się, że to niewiele, wobec ogólnej liczby sklepów spożywczych, których jest wciąż ponad 140 tys. Jednak dyskonty stają się coraz popularniejsze - już 72 proc. klientów przynajmniej raz w miesiącu kupuje w sieciach dyskontowych, które odbierają klientów małym sklepom - pisze Rzeczpospolita.

Trzy czwarte Polaków robi zakupy w dyskontach
W handlu tradycyjnym prawdopodobnie utrzyma się trend spadkowy, pojawią się natomiast nowe sklepy dyskontowe

Autor: Rzeczpospolita
Data: 27-04-2012, 08:00

Wynika tak z badania przeprowadzonego w marcu przez firmę MarketSide, na które powołuje się „Rz". Hipermarkety wskazało 57 proc. ankietowanych, supermarkety zaś 34 proc.

Najpopularniejsze są sklepy Biedronki, które wskazało 60 proc. ankietowanych. Wiceliderem jest także dyskontowy Lidl z 31 proc. odpowiedzi. Kolejne miejsca zajmują Tesco i Carrefour, znane głównie z hipermarketów, ale od kilku lat inwestujące także w sklepy mniejszych formatów. Wśród 20 najczęściej wskazywanych sieci handlowych znaleźli się też dwaj pozostali reprezentanci segmentu dyskontowego, czyli Netto z wynikiem 6 proc. oraz Aldi z 1 proc. wskazań.

Tymczasem co roku znika z rynku kilka tysięcy sklepów spożywczych. Przyczyną są właśnie dyskonty, które wchodzą wszędzie, nawet do gmin wiejskich, i nikt nie zdoła konkurować z nimi cenami czy ofertą. Dlatego w handlu tradycyjnym trend spadkowy się utrzyma, a pojawią się nowe sklepy dyskontowe - czytamy w „Rz".

Przeczytaj także:

Sprzedaż Biedronki wzrosła niemal o 30 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Market Side RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    sklepy spożywcze RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Marcin 2012-04-27 13:34:23
    JESTEM MŁODY I CHODZĘ DO DYSKONTÓW ALE NIE DLATEGO ŻE SĄ SUPER TANIE ITP TYLKO DLATEGO ŻE SĄ POD RĘKĄ MAM DO NICH BLISKO JAKBYM MIAŁ NIEDALEKO TESCO INTERMARCHE CZY JAKIŚ INNY SKLEP TO TEŻ BYM TAM CHODZIŁ. SZKODA CZASU I PIENIĘDZY NA PALIWO ŻEBY JEŹDZIĆ NIE WIADOMO GDZIE JEŻELI MAM MARKET BLISKO MIEJSCA ZAMIESZKANIA A RÓŻNICE W CENACH CORAZ BARDZIEJ SIĘ SPŁASZCZAJĄ I W KAŻDYM SKLEPIE SĄ PODOBNE.
  • Elea 2012-04-27 16:09:38
    Czyli ci,ktorzy maja do nich dostep = glownie mieszkancy duzych miast,bo w malych wybor znikomy. Moze wzorem Zachodniej Europy wlasciciele sieci sklepowych zobacza klienta takze w mieszkancu malego miasta. Tyczy sie to nie tylko sklepow spozywczych ale i innych sieciowek.
  • klient 2012-05-24 16:07:58
    Nie wiem po co Kaufland się tak reklamuje, skoro np w całym Poznaniu mają tylko JEDEN sklep. Już \'pędze\' na drugi koniec miasta żeby sobie zakupy zrobić ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!