Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Trzy luki kompetencyjne pracowników handlu detalicznego (wideo)

Na ile kompetencje pracowników handlu odpowiadają aktualnym potrzebom pracodawców, jakie są główne luki kompetencyjne i jak je zapełniać - o tym rozmawiamy z Andrzejem Wojciechowiczem, animatorem prac w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji w Handlu.

Trzy luki kompetencyjne pracowników handlu detalicznego (wideo)
Andrzej Wojciechowicz, Fot. PTWP

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 08-05-2020, 10:06

Pandemia koronawirusa przyspieszyła wiele procesów zachodzących w handlu, między innymi sklepy zaczynają mocniej wchodzić w sprzedaż wielokanałową. Zmiany te pociągają za sobą konieczność podnoszenia kompetencji pracowników handlu. Na ile kompetencje pracowników branży retail odpowiadają potrzebom pracodawców?

- Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu prowadzi rozpoznanie rynku wśród pracodawców, aby rzetelnie odpowiedzieć na pytanie, jaka jest luka kompetencyjna i jakich kompetencji brakuje na rynku handlowym, szczególnie w okolicznościach, w których ostatnio się znaleźliśmy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, animator prac w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji w Handlu.

- Okazało się, że wbrew pozorom, zdigitalizowany świat jest dla niektórych obcy. Co prawda lukę tę przedsiębiorstwa bardzo szybko nadrobiły, ale w dalszym ciągu jeszcze ona istnieje - dodaje.

- Cały czas więc brakuje umiejętności posługiwania się sprzedażą e-commerce – szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Duże sobie z tym od dawna radzą - prowadzą kanały sprzedaży, zwiększają sprzedaż - tłumaczy.

Ekspert podkreśla, że kolejną zaobserwowaną luką kompetencyjną jest brak umiejętności zarządzania kryzysowego, czyli zarządzania zmianą w szczególnych warunkach.

- Kryzys wywołany pandemią mógł być spowodowany innymi czynnikami np. trwałą zmianą klimatyczną lub kataklizmem. Widać natomiast, że pracownicy nie mają umiejętności w zakresie zarządzania kryzysem. Do tej pory zajmowali się głównie zwiększaniem sprzedaży, a tymczasem okazało się, że mogą nadejść inne czynniki, które tą sprzedaż niestety mogą ograniczyć - mówi ekspert.

- Ostatnia zidentyfikowana luka kompetencyjna to brak wsparcia psychologicznego dla pracowników. Brak mentoringu i umiejętności reprezentowania takiej postawy, która pozwoli oswoić się z trudną sytuacją i pracować w niej, czyli w trudnych i innych warunkach pracować efektywnie i wydajnie oraz przezwyciężyć strach pracowników - tłumaczy Andrzej Wojciechowicz.

W jaki sposób Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu może wesprzeć handel detaliczny w uzupełnieniu luk kompetencyjnych pracowników? Czy sprzedaż wielokanałowa przyspieszy, a wraz z nią wzrośnie zapotrzebowanie na nowe kompetencje? Jak zmieni się handel oraz profil i kwalifikacje pracowników? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy wideo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    praca w handlu RSS ALERT    /    Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!