Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Trzy priorytety konsumentów

Bezpieczeństwo, wygoda i jakość produktów to trzy priorytety konsumentów – mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jan Karasek i Konrad Gaponiuk z KPMG.

Trzy priorytety konsumentów
Trzy priorytety konsumentów, fot. shutterstock

Autor: OW, www.portalspozywczy.pl
Data: 30-03-2021, 12:16

Jan Karasek, partner w dziale doradztwa biznesowego w KPMG w Polsce oraz Konrad Gaponiuk, ekspert w dziale doradztwa biznesowego w KPMG w Polsce tłumaczą, że ogólnoświatowa pandemia COVID-19 wpłynęła na konsumentów, wymagając dostosowania się do nowych okoliczności, w wielu aspektach życia.

– Na naszych oczach dokonuje się transformacja całych branż w gospodarce, a globalny charakter pandemii sprawia, że zacierają się lokalne różnice, ludzie doświadczają natomiast społecznej izolacji oraz niepewności jutra – mówią eksperci.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

1. Bezpieczeństwo

– Polska, podobnie jak innej kraje na świecie wprowadziła liczne obostrzenia na poziomie władzy centralnej, a także wymogi sanitarne – funkcjonowanie wielu placówek stacjonarnych musiało zostać zawieszone lub jak to miało miejsce w przypadku sklepów spożywczych konieczne było spełnienie wymogów dotyczących bezpieczeństwa, takich jak zapewnienie środków ochrony osobistej, czy organicznie liczby klientów przebywających w jednym czasie wewnątrz sklepów – mówią serwisowi portalspozyczy.pl Jan Karasek i Konrad Gaponiuk.

– Z badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce wynika, że blisko 60% więcej Polaków, w porównaniu do czasu przed wybuchem pandemii, zwraca uwagę na aspekt, jakim jest troska o własne bezpieczeństwo – tłumaczą.

– Czas pandemii to także znaczący przypływ klientów do kanałów zdalnych – w czasie jej trwania najbardziej zwiększyła się częstotliwość dokonywania zakupów w internecie przez polskich konsumentów produktów z kategorii żywności, leków oraz kosmetyków – dodają.

2. Wygoda

– W przypadku zakupów spożywczych zakupy za pośrednictwem strony internetowej zastąpiły wizyty w sklepach stacjonarnych dla 30% Polaków. Dla blisko połowy konsumentów, w przypadku zakupów spożywczych, głównym kryterium wyboru sprzedawcy online jest wygoda dokonywania tegoż zakupu – zauważają eksperci.

– Dokonywanie zakupów w nowych kanałach może stać się wyborem wielu klientów również w czasie post pandemicznym. Polacy, którzy ocenili pozytywnie doświadczenia w nowych kanałach w znaczącej większości deklarują dalsze korzystanie z tych kanałów sprzedaży po pandemii. W przypadku zakupów za pośrednictwem strony internetowej jest to ponad 90% klientów, w przypadku aplikacji mobilnej natomiast jest to blisko 80% – tłumaczą.

3. Jakość produktów

Wybuch pandemii odbił się również negatywnie na sytuacji finansowej wielu Polaków i ich gospodarstw domowych.

– 44% respondentów badania przeprowadzanego przez KPMG w Polsce wskazało, że pandemia pogorszyła ich sytuację finansową. Efektem tej zmiany będzie z jednej strony przywiązywanie większej uwagi do jakości produktów jakie klienci otrzymują za daną cenę, a także wstrzymywanie się z wydatkami innymi niż konieczne, jak np. regulowanie bieżących zobowiązań – 75% Polaków deklaruje, że w czasie trwania pandemii wstrzymuje się z wydatkami innymi niż te o charakterze niezbędnym – mówią Jan Karasek i Konrad Gaponiuk.

Więcej o trendach zakupowych w Strefie Premium: W 2021 roku konsument rzuca markom nowe wyzwania

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KPMG RSS ALERT    /    Jan Karasek RSS ALERT    /    Konrad Gaponiuk RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    pandemia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.185.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!