Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Trzy wnioski "Nie dla idiotów"

Nie musieliśmy długo czekać na kolejny sensacyjny artykuł w Dzienniku Gazeta Prawna. Mam wrażenie, że autorka i inspiratorzy artykułu zapomnieli chyba o tym, że hasło reklamowe pewnej sieci wielko powierzchniowej "Nie dla idiotów" dotyczy również czytelników prasy codziennej.


Autor: Andrzej Gantner
Data: 26-03-2010, 09:24

Artykuł „Kogo boją się polskie supermarkety" może służyć każdemu szkoleniowcowi Public Relations jako doskonały przykład manipulacji w czystej postaci. Wszystkie rzekome fakty i opinie podane w tym artykule miały tylko jeden cel - udowodnić tezę, że nieprawidłowości we współpracy sieci detalicznych z producentami i przetwórcami dotyczą wyłącznie tych drugich, a cały ten szum wokół zasad współpracy, równości stron, wysokości opłat oraz postulaty poprawy prawa w tym zakresie nie ma sensu. No chyba, że mówilibyśmy o prawie które ochroniłoby sieci wielko powierzchniowe przed rzekomym dyktatem dostawców.

Wnioski jakie można wysnuć z rzeczonego artykułu nie do końca jednak są zgodne z intencjami autorki o ile oczywiście spełniamy warunek tytułowego hasła reklamowego. Po pierwsze, artykuł wprowadza opinię publiczną w błąd.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Cóż bowiem można sobie pomyśleć o nazywaniu dyktatem sytuacji w której dostawca (sytuacja podobno miała miejsce 5 lat temu) odmawia podpisania umowy handlowej narzucającej mu warunki i opłaty z tytułu usług, których wartość jest nieekwiwalentna do kosztów oraz ma znaczący negatywny wpływ na kondycję finansową przedsiębiorstwa. Każda firma ma obowiązek działać w obronie swoich ekonomicznych interesów i przeciwstawiać się próbom nieuzasadnionego pogorszenia warunków jej funkcjonowania, a za takie można uznać coraz to bardziej zaostrzające się warunki współpracy z sieciami detalicznymi. Autorka artykułu najwyraźniej zapomniała o tym nadrzędnym prawie.

Po drugie, artykuł ma za zadanie skłócić duże firmy ze średnimi i małymi - ma to szczególne znaczenie kiedy powstało wspólne stanowisko Rady Gospodarki Żywnościowej skupiającej ponad 50 organizacji w sprawie zmian prawnych dotyczących zasad współpracy. (oczywiście z votum separatum POHiD)

KOMENTARZE (5)

  • Gudryk 2010-03-28 00:55:18
    Szanowny Panie Andrzeju, zgoda lecz dodam, że jeśli nic dobrego sieciom nie przyniesie ich polityka, która wytrwale prowadzą od swegozarania to dobrze i nie dobrze. Po pierwsze powinni oberwać po tych swoich słodkich i fałszywych pysiach i oby stało się to w Polsce właśnie. Po drugie cokolwiek by sie nie stało tam i siam( w polityce prasie i gdziekolwiek indziej)to jak wynika to z mojej praktyki \"współpracy\" z nimi(tymi sieciami) i TAK ODBIJĄ TO SOBIE na skórze producentów/ dostawców stosując kolejne \"CIEKAWE\" zapisy w nowych tekstach Umów rocznych (czytaj OPŁATY !). Definitywnie zaś zapłacimy za to MY KONSUMENCI bo przecie \"nic w przyrodzie nie ginie\" i jeśli SIEĆ zmusi tak czy inaczej producenta do kolejnych/ inaczej nazwanych opłat/ to on aby \"idiota nie być\" przeżuci to na nasze barki w postaci cen - a te z pewnością w tym układzie maleć nie będą dostarczając zgryzoty nam no i POWODÓW Do obrony nas przez Sieci przed fałszywymi wyzyskiwaczami producentami. Zawsze tak bowiem jest - jeśli producent zmuszony jest dokonać podwyżki cen spotyka się nieodmiennie ze sprzeciwem ze strony sieci, które nie chcą do tego dopuścić ponieważ DOBRO KLIENTA ZAGROŻONYM BYĆ MOŻE co spędza sen z powiek wszystkich szefów wszystkich sieci. I tak KOŁO się zamyka. Doświadczony Key Account to mówił do Państwa.
  • L'Osservatore 2010-04-06 22:29:53
    A co dalej się z tym tematem dzieje? Ministerstwo Gospodarki rozdaje dobrowolne kodeksy dobrych praktyk sieciom, więc wygląda na to, że jedynym efektem tego zamieszania z \"DzGP\" będzie to, że wszyscy zaczną przykładać się do autoryzowania swoich wypowiedzi w mediach ;-))
  • key 2010-04-07 08:41:45
    A czy nie prościej byłoby handlować po cenie netto-netto z zastosowaniem marży sieciowej? Jeśli producent /przetwórca zbyt wysoko wywinduje cenę, to towar najnormalniej w świecie nie będzie się sprzedawał. Handlowałem z francuską siecią we Francji za zasadzie właśnie ceny netto-netto, cała reszta była po ich stronie. A przepraszam dostarczyłem jeszcze materiały reklamowe. Narzucili 70% marży i handlowali aż furczało... Zmiana cen w sieci w Polsce to droga przez mękę. Obniżenie ceny - z dnia na dzień, podwyżka - po 30 dniach od wyrażenia na to zgody. Masakra.
  • L'Osservatore 2010-04-07 14:20:38
    Przecież nie chodzi o to, że to przetwórca winduje cenę:/ Tę tezę już przerabialiśmy po poprzednich artykułach \"DZGP\"....:/
  • Buying Digital Camera 2011-05-18 17:12:08
    Thanks in return your advertisement on this snare area. From my own belittling sophistication, there are times when softening face up a photograph may if possible provide the photographer with an amount of an inspired flare. Time times how, that soft divulge isn\'t exactly what you had in be firm and can in multifarious cases mar a normally good photo, especially if you foretaste enlarging this.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.51.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!