Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Tygodnie tematyczne zwiększają impulsowe zakupy

Podczas tygodni tematycznych organizowanych w sieciach handlowych, klienci częściej niż zazwyczaj sięgają po produkty. – Dzięki temu zwiększa się wielkość jednorazowych zakupów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Tygodnie tematyczne zwiększają impulsowe zakupy
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-04-2016, 11:42

Od 2007 roku, od kiedy sieć Lidl jako pierwsza wystartowała z ofertą tygodni tematycznych, podczas których można kupić w promocyjnych cenach produkty z różnych części świata, cieszą się one niesłabnąca popularnością wśród klientów. 

Widząc zainteresowanie konsumentów, inne sieci również włączyły do swojej oferty różnego rodzaju tematyczne tygodnie związane z ofertą kuchni świata lub zdrowym żywieniem. 

Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot uważa, że jedną z głównych korzyści takich tygodni dla sieci handlowych jest generowanie dodatkowego ruchu w sklepach, dzięki czemu zwiększa się wielkość jednorazowych zakupów. 

Polacy, zdaniem Radosława Kaczmarka, to łowcy okazji i chętnie „polują” na produkty, które mogą zaraz zniknąć, bo ktoś inny je wykupi. 

– Z punktu widzenia sieci taka postawa pozwala stymulować impulsowe dokładanie, często zbędnych produktów do koszyka. A na takim koszyku marże są dużo lepsze niż na produktach regularnych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że ceny tych produktów często są trudne do porównania z konkurencją (bo ilu konkurentów w danym momencie ma w sprzedaży konkretne piwo z Tajlandii). 

– Produkty te często traktowane się impulsowo przez konsumenta, służą do nagradzania siebie, pozwalające poczuć się lepiej. W takim przypadku cena ma mniejszą rolę, niż w przypadku powtarzalnych, codziennych produktów, których ceny znamy na pamięć – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    tygodnie tematyczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!