• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Tylko 30 proc. konsumentów czyta informacje na opakowaniach

Na opakowaniu żywności powinny być m.in. informacje o składnikach produktu, w tym o substancjach dodatkowych, składnikach alergennych i GMO - przypomina Federacja Konsumentów. Według producentów żywności tylko 30 proc. konsumentów czyta informacje na opakowaniach.
  • Autor: PAP
  • Data: 18-07-2012, 16:18

Federacja Konsumentów wraz z Polską Federacją Producentów Żywności chce zmienić świadomość konsumentów, dlatego zaczęła kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem: "Czy wiesz, że ..."

Federacja Konsumentów chce, by konsumenci kupowali bardziej świadomie, przede wszystkim czytali informacje, które znajdują się na etykietach produktów żywnościowych. Według Federacji są one opracowywane według określonych uregulowanych prawnie zasad, obowiązujących wszystkich producentów i dystrybutorów żywności.

"Liczymy na to, że konsumenci po zapoznaniu się z naszą ulotką będą wiedzieli, jakich informacji szukać na opakowaniach i zgłaszać Federacji Konsumentów swoje propozycje" - powiedziała na środowej konferencji prasowej wiceprezes Krajowej Federacji Konsumentów Aleksandra Frączek.

Dodała, że ulotki będą dostępne we wszystkich oddziałach Federacji Konsumentów i w wersji elektronicznej na stronie internetowej Federacji.

Według Federacji informacje, które powinny być obowiązkowo umieszczone na większości produktów to: nazwa, dane dotyczące składników produktu, w tym substancji dodatkowych i składników alergennych, oznakowanie GMO, czyli odnoszące się do żywności zmodyfikowanej genetycznie, data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia oraz kraj pochodzenia produktu.

Zdaniem dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności Andrzeja Gantnera polscy konsumenci rzadko czytają ulotki, ale bardzo się boją wszelkich dodatków E. "Tylko 30 proc. konsumentów czyta przed zakupem informacje umieszczone na opakowaniach z żywnością, z czego jedynie połowa z nich je rozumie" - stwierdził Gantner.

Dodał, że Polacy najbardziej w porównaniu do innych krajów UE boją się konserwantów, choć - zdaniem Gantnera - jest to strach wyolbrzymiony, gdyż tego typu dodatki są dopuszczone do spożycia przez stosowne instytucje i nie ma mowy o tym, aby je przedawkować.

Gantner podkreślił, że kolejność składników podanych na opakowaniu powinna odpowiadać ich proporcjom w produkcie. "Jeśli skład kiełbasy zaczyna się od skrobi i wody, to raczej nie mamy do czynienia z produktem najwyższej jakości" - stwierdził.

"Konsumenci zawsze zwracają uwagę na cenę żywności, a tak powiązana jest z jakością. To, co jest zbyt tanie, nie może być zbyt dobre" - powiedział PAP.

Aleksandra Frączek powiedziała PAP, że kampania będzie prowadzona bezterminowo. "Trudno ocenić jej koszty, bo składa się na nie głównie koszt druku ulotek" - stwierdziła

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!