Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Uber wprowadza nowe zasady przewozów osób i dostawy posiłków

Nakaz noszenia masek, limit pasażerów i możliwość zrezygnowania z wykonania usługi - amerykański koncern zapowiedział, że od poniedziałku 18 maja wprowadza nowe regulacje dotyczące swoich usług. Obowiązywać one będą zarówno kierowców i dostawców, jak i pasażerów.

Uber wprowadza nowe zasady przewozów osób i dostawy posiłków
Uber od poniedziałku 18 maja wprowadza nowe regulacje dotyczące swoich usług. Obowiązywać one będą zarówno kierowców i dostawców, jak i pasażerów. fot. pixabay.com/postcardtrip

Od najbliższego poniedziałku wszyscy użytkownicy korzystający z aplikacji Ubera będą musieli zgodzić się z nowym regulaminem firmy online, w tym zadeklarować, że podjęli wszystkie wymagane działania, jak umycie rąk czy założenie maski, żeby zapewnić bezpieczeństwo usługi.

Zarówno kierowcy, jak pasażerowie będą musieli podczas podróży korzystać z masek lub chustek, które umożliwią zakrycie ust i nosa. Uber zamierza wykorzystać swoją aplikacje selfie, służącą do weryfikacji tożsamości kierowców do tego, żeby monitorować, czy kierowcy faktycznie wywiązują się z nakazu; aplikacja zawierać będzie również instrukcję, jak odpowiednio nosić maskę. Takiej możliwości nie zawiera oczywiście oprogramowanie, z którego korzystają pasażerowie, ale koncern namawia kierowców, żeby rezygnowali z zamówienia, jeśli uznają, że zamawiający nie przestrzega regulacji bezpieczeństwa, w tym nie nosi maski. Wcześniej takie działanie wiązało się z obniżeniem ogólnej oceny kierowcy w systemie.

Teraz zarówno kierowcy, jak pasażerowie przyznający obniżoną ocenę za usługę, będą mogli zaznaczyć jako jeden z powodów "brak maski". W takiej sytuacji, pasażer albo kierowca, którego dotyczy problem, otrzyma wiadomość z informacją o warunkach, jakie należy spełnić, żeby móc korzystać z platformy.

Możliwość zgłoszenia ryzykownych w czasie pandemii zachowań otrzymają również dostawcy posiłków, jak i restauracje współpracujące z Uberem. I tak np. dostawca może poinformować, że lokal nie przestrzega zasad bezpieczeństwa np. utrzymywania dystansu pomiędzy pracownikami. Z kolei restauracja może zgłosić, że pracownik platformy nie nosi maski. Uber zapowiedział, że zarówno pracownicy firmy, jak i użytkownicy notorycznie łamiący zalecenia, zostaną usunięci z platformy.

"Wszystkie zgłoszenia będziemy traktować bardzo poważnie" - zapewnił Sachin Kansal, dyrektor ds. produktu w Uberze.

Firma wprowadzi także limit przewozu pasażerów - jednym pojazdem będą mogły podróżować teraz maksymalnie trzy osoby i wszystkie będą musiały siedzieć na tylnym siedzeniu; zalecane będzie również uchylenie okna podczas jazdy. Uber tymczasowo zawiesił dostępną w niektórych krajach usługę UberPool, która umożliwiała dzielenie jazdy z innymi pasażerami, których kierowca zabierał po drodze.

Nowe zasady pozostaną w mocy przynajmniej przez kolejne kilka miesięcy.

Koncern zapowiedział, że przeznaczy 50 mln dolarów na zakup środków ochronnych dla pracowników, w tym masek, rękawiczek i płynów do dezynfekcji. Uber poinformował, że jak dotąd zakupił 23 mln masek, 5 mln trafiło już do pracowników firmy na całym świecie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Uber RSS ALERT    /    Uber Eats RSS ALERT    /    dostawy posiłków RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!