„Aby poprawić konkurencyjność i dochodowość biznesu detaliści coraz częściej stawiają na marki własne" - powiedział Jarosław Podsiadło, ekspert firmy AT Kearney podczas debaty pt. „Handel spożywczy. Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej".

Dodał, że udział marek własnych w sieciach w Polsce jest niższy niż w krajach europejskich, gdzie np. we Francji wynosi 30 proc., a w Niemczech sięga 40 proc.

„Penetracja marek własnych w Polsce wynosi ok. 20 proc. i jest niższa niż w krajach europejskich. Prognozujemy, że w 2013 roku wyniesie 23,7 proc. wobec 21,2 proc. w 2012 roku" - dodał.

AT Kearney to międzynarodowa firma zajmująca się doradztwem strategicznym dla takich sektorów gospodarki jak m.in. handel detaliczny, FMCG , farmaceutyki/opieka zdrowotna, instytucje finansowe, komunikacja i media czy motoryzacja.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl