UK: Handel żywnością w internecie będzie rósł trzy razy szybciej niż w innych kanałach
W 2014 r. Brytyjczycy wydadzą 7,2 mln funtów na zakupy żywności on-line - wynika z najnowszych badań międzynarodowych anlityków z Institute of Grocery Distribution, do których dotarł portalspozywczy.pl. To niemal dwa razy więcej niż w 2009 r. Analitycy przewidują, że internetowy handel żywnością będzie rozwijał się trzy razy szybciej niż sprzedaż w innych kanałach.
W ciągu trzech lat liczba klientów, którzy decydowali się na kupno artykułów spożywczych przez internet wzrosła o 63 proc.
Według analityków IGD, sprzedaż artykułów żywnościowych w Wielkiej Brytanii wynosiła w 2009 r. 146,3 mld funtów. Przez internet Brytyjczycy wydali zaś na żywność zaledwie 3,7 mld funtów.
W Polsce największe sklepy sprzedające artykuły spożywcze on-line w 2008 r. osiągały obroty w wysokości ok. 15 mln zł.
