• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ukraiński kryzys to szansa na zdobycie nowych rynków przez polskich producentów i sieci handlowe

Strona 3 z 3
  • Autor: Łukasz Stępniak, Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-12-2008, 10:52

- Jak polskie firmy mogłyby skutecznie wejść na tamtejszy rynek ze swoimi produktami?

Wydaje mi się, że w dzisiejszej sytuacji są metody, aby tam zaistnieć. Doskonałym sposobem jest znalezienie przez polską firmę miejscowego czyli ukraińskiego lub rosyjskiego partnera biznesowego. Jestem głęboko przekonany, że przynajmniej w branży spożywczej jest to najlepsza droga. Dzisiejszy pogłębiający się kryzys daje coraz większe możliwości. Firmy, które kilka miesięcy warte były po kilka, kilkanaście milionów dolarów dzisiaj można kupić za kilkaset tysięcy. Za rok półtora znów będą warte wiele więcej.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Trafną strategią może być wejście na rynek w najbliższych miesiącach. Można to zrobić znacznie taniej mając przeciwko sobie dużo mniejszą konkurencję. Mówię tu zarówno o handlu jak i o produkcji. Inną sprawą jest spadający popyt, ale mówimy tu o budowaniu pozycji na tym rynku na lata. Kupując gotową firmę na danym rynku kupujemy ich know-how, ludzi i klientów. Unikamy w ten sposób błędu ignorancji. Jedna z firm wydawniczych zainwestowała na rynku ukraińskim, nie biorąc pod uwagę, że rynek czytelnictwa na Ukrainie to rynek rosyjskojęzyczny. Oni postawili na język ukraiński i teraz są w poważnych tarapatach.

Nie bez znaczenia jest również wykorzystanie w pełni "polskiego" potencjału menadżerów pracujących od lat na tych rynkach. Polacy na Ukrainie i w Rosji odnoszą znaczne sukcesy na tle swoich "zachodnich" kolegów. Dlaczego głównie zachodnie firmy doceniają ten potencjał i zatrudniają Polaków? Dlaczego polskie firmy nie zatrudniają Polaków, którzy odnieśli już sukces w rosyjskich, ukraińskich i międzynarodowych kompaniach na tamtych terenach? Przecież mówi się już od dawna, że polscy menadżerowie na wschodzie to jeden z naszych ważniejszych "produktów eksportowych". Polskie przedsiębiorstwa wydają się o tym nie wiedzieć.

Następna część wywiadu z dyrektorem generalnym ukraińskiej sieci Eko Market, Pawłem Musiałem już w najbliższy poniedziałek. Będziemy mówić nt. inwestowania w ukraińskim sektorze handlowym.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kupiec 2008-12-19 14:27:14

    kto nie robił biznesu na Ukrainie to niech spróbuje, a po opłaceniu haraczy i łapówek dla miejscowych bandytów i notabli wyjdzie gorzej niż Zabłocki na mydle.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!