Ożywienie dotychczas zapomnianych obszarów handlowych, spowodowane jest niemal zerową podażą nowoczesnych obiektów handlowych w Warszawie. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych, na decyzję o wyborze lokalizacji przy głównych arteriach miasta, wpływ mogą mieć także relacje z zarządcami obiektów.
- Często spotykany jest brak dobrych relacji między wynajmującym, a najemcą, a także brak szacunku w ich wzajemnej współpracy, co może budzić niechęć do wynajmu powierzchni handlowych i w efekcie może wpływać na obniżenie powodzenia obiektu handlowego na rynku lokalnym - mówi Anna Klinowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych. - W miastach, w których nie ma nadmiaru obiektów handlowych, ulice handlowe to bardzo dobra alternatywa dla najemców poszukujących nowych lokalizacji - dodaje A. Klinowska.
Według badań przeprowadzonych przez Savills, w Europie od 2009 roku nastąpił znaczny wzrost inwestycji zlokalizowanych przy głównych ulicach handlowych. Trend ten będzie się utrzymywał w ciągu następnych kilku lat, co przełoży się tym samym na wzrost liczby transakcji. Już teraz sieci handlowe coraz częściej rozważają wynajem lokali w pasażach ulicznych.
- Wszystkie nasze salony są na razie w galeriach handlowych, ale obecnie mamy 3 oferty uliczne. Mamy nadzieję, że najpóźniej w styczniu uda się nam je otworzyć - mówi Diana Paszkowska, Commercial Director CEE, Centro.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)