Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Unilever oszczędza na agencjach reklamowych i domach produkcyjnych

Z publikacji marketing-news.pl wynika, że firma Unilever zamierza zmniejszyć wydatki na koszty produkcji reklam oraz wynagrodzenia agencji reklamowych. Decyzja została ogłoszona podczas prezentacji dla inwestorów w Londynie.


Autor: portalspożywczy.pl
Data: 07-02-2012, 20:07

W 2011 roku Unilever zwiększył wydatki na reklamę i promocję o 150 mln euro - do 6,2 mld euro.

Wydatki na wynagrodzenia agencji reklamowych i domów produkcyjnych zostały jednak zaliczone do tych, które nie przekładają się bezpośrednio na przybliżanie marek koncernu konsumentom.

W 2012 roku Unilever, podobnie jak jego największy konkurent, Procter & Gamble, planuje dalsze zwiększanie wydatków na reklamę w Internecie (w 2011 roku wzrosły one o 15 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Unilever RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • olololololololollolololo 2012-02-08 20:56:56
    \"Wydatki na wynagrodzenia agencji reklamowych zostały zaliczone do tych, które nie przekładają się bezpośrednio na przybliżanie marek koncernu konsumentom\".... kto to łyka? Czyli stworzenie marki, branding, ciekawe kreacje nie przybliżają konsumentom marek? a pensje prezesów przybliżają? jeszcze bokiem im wyjdzie ten internet. kto wierzy w to, że kampania na facebooku, czy zasięgowa banerowa albo strona produktowa www przekłada się na sprzedaż fmcg ten się bardzo zdziwi...
  • qwertowiec 2012-02-08 22:08:44
    Prawda jest taka, że osoby 40+ mają już twarde zwyczaje i preferencje i zachęcić ich do czegoś nowego udaje się wtedy gdy dotychczasowe produkty stają się w ich oczach spalone (skandal z jakością itp.). Grupą, którą producent może sobie edukować i ulepić z niej konsumenta wiernego na lata to 15-35. To wśród młodych ludzi jest większość tych co gotowi są zaryzykować zakup \"żeberek w fancie z posypką migdałową\", a tych najłatwiej atakować w sieci gdzie według badań spędzają tyle czasu co pokolenie 40-60 przed telewizorem. Branża widzi wyniki kampanii już jako rezultaty (wzrosty sprzedaży), a nie sondaży świadomości marki która wcale nie musi przekładać się na wyniki sprzedaży. Dlatego jeśli Unilever mówi mi, że nakłądy na agencje reklamowe nie generują im wzrostów jakie dałaby alokacja tych samych środków w internet i kampanie nowoczesne, to jestem w to bardziej gotowy uwierzyć niż w wzrosty wolumenów wypchniętego towaru po kolejnej reklamie śmierdzącej marynaty, czyszczenia dywanu jak po przemarszu batalionu piechoty morskiej czy też cudownego odmłodzenia muszli klozetowej rodem z toalet na większości dworców w tym kraju.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!