Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Upadek MarcPolu i kłopoty Almy to zaniedbania marki, komunikacji i formatów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2016, 19:25
Lato przyzwyczaiło nas do tego, że jest to okres spowolnienia i odpoczynku. Jednak w tym roku zostanie zapamiętane jako jedno z bardziej burzliwych i interesujących okresów w branży retail w ostatnim czasie. Pierwsza wiadomość z czerwca – upada jedna z najstarszych sieci handlowych w Polsce - MarcPol. Chwilę później pojawiają się pierwsze informacje dotyczące sieci Alma – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.
Upadek MarcPolu i kłopoty Almy to zaniedbania marki, komunikacji i formatów
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ostatnie miesiące przyniosły istotne zmiany na mapie polskiego handlu detalicznego. 6 czerwca br. Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość likwidacyjną spółki MarcPol S.A., która była jedną z największych polskich sieci sprzedaży hurtowej i detalicznej na początku lat 90. Upadłość sieci ogłoszono bardzo szybko – w czerwcu ustanowiono przymusowego nadzorcę. Od początku roku zamknięto około 30 supermarketów z logo MarcPol, czyli połowę wszystkich placówek.

Pod koniec lipca media informowały o problemach sieci Alma z brakiem produktów od znanych producentów i nieuregulowaniu płatności z częścią dostawców. Na początku sierpnia zarząd spółki Alma Market podjął decyzję o przeglądzie opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności biznesowej.

Dalsza część artykułu (85%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (11)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • zda 2016-08-10 22:49:07

    dobrze mówi

    Odpowiedz
  • Zorro 2016-08-10 23:00:48

    MarcPol, Alma, kto następny?

    Odpowiedz
  • Piri 2016-08-11 09:14:04

    Odnośnie MarcPol święta prawda, odnośnie Almy- stek bzdur.

    Odpowiedz
  • Zaciekawiony 2016-08-11 09:42:31

    A jakie są te złamane przez Alme prawidła wprowadzania PL?

    Odpowiedz
  • ad 2016-08-11 09:44:28

    a bidulec otwiera zakłady produkcyjne w Polsce...na czym polega problem? polskich firm nie stać na konkurowanie z molochami, patriotyzm zakupowy i bojkot zachodnich sieci przykróciłby ich zapędy ale w Polsce przecież 90% to polskie firmy...tylko za sznurki pociągają w nich zwykle tzw. fundusze, które maja większość akcji a Polaczek w reklamie usłyszy, że 90% sprzedawanych produktów pochodzi od polskich producentów i jest git! tylko zyski o dziwo lądują poza Polską, ale o tym już nikt nie mówi. Zwłaszcza te \"polskie\" media

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!