Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

USA: Eksperci ostrzegają przed oszustwami w sieci w trakcie Cyber Monday

Cyber Monday oznacza w USA zwiększony ruch w sieci w poszukiwaniu oferowanych tradycyjnie w ten dzień zniżek na zakupy online. Eksperci ostrzegają przed internetowymi oszustwami i obawiają się, że z powodu stresów związanych z epidemią klienci będą na nie szczególnie podatni.

USA: Eksperci ostrzegają przed oszustwami w sieci w trakcie Cyber Monday
USA: Eksperci ostrzegają przed oszustwami w sieci w trakcie Cyber Monday; fot. shutterstock

Koniec listopada - tradycyjnie w USA czas rabatów - z powodu epidemii przeniósł się w znacznym stopniu do Internetu, ruch w sklepach jest mniejszy niż w poprzednich latach. Rekordowa liczba transakcji online przewidywana jest na "cybernetyczny poniedziałek".

Okres Cyber Monday to czas, gdy cyberprzestępcy wykazują się szczególną aktywnością - ostrzega Steven Merrill, szef zajmującej się przestępstwami finansowymi sekcji w FBI.

Merrill obawia się, że wielu Amerykanów jest w tym roku w tak trudnej sytuacji finansowej lub jest tak przygniecionych psychicznie epidemią, że stanowi łatwiejszy cel dla oszustów. "Ludzie tracą ostrożność (...) Okoliczności są inne i podejmują decyzje, których normalnie by nie podjęli" - twierdzi.

Przed oszustwami w Internecie ostrzeżenie wydała także amerykańska Agencja Cyberbezpieczeństwa i Bezpieczeństwa Infrastruktury (CISA). W opublikowanym dokumencie opisującym podstawy bezpieczeństwa podczas zakupów online podkreśliła, że internauci przed przesłaniem pieniędzy powinni "upewnić się, że kontaktują się z renomowanym dostawcą".

O to czasem w sieci trudno, gdyż oszustwa często polegają na tworzeniu fałszywych stron internetowych, które naśladują witryny prawdziwych sklepów. "Zachowaj szczególną ostrożność w przypadku fałszywych stron podszywających się pod renomowane firmy czy niechcianych e-maili rzekomo pochodzących od organizacji charytatywnych" - apeluje CISA.

Według zajmującej się oszustwami firmy MyChargeBack sygnałem ostrzegawczym powinny w przypadku stron internetowych być błędy w pisowni i gramatyce oraz brak danych kontaktowych czy brak adresu fizycznego lub numeru telefonu. Wtedy przestrzega się przed wpisywaniem danych karty kredytowej w formularzu internetowym. Jeśli transakcja "wygląda zbyt dobrze, by była prawdziwa, prawdopodobnie tak jest" - zauważa także Michael B. Cohen, wiceprezes MyChargeBack.

Gdy już padnie się ofiarą internetowego oszustwa, należy to zgłosić odpowiednim służbom. W USA skontaktować się można z FBI czy organizacją Cybercrime Support Network. Jeśli sprawa dotyczy danych z karty kredytowej, to konieczna może okazać się jej blokada za pośrednictwem banku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cyber Monday RSS ALERT    /    USA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!